Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نمایشگاه گروهی عکس تشییع میلیونی سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید مجاهد ابومهدی المهندس شامگاه (سه‌شنبه ۳۰ دی) در استانداری خوزستان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه گروهی عکس تشییع میلیونی سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید مجاهد ابومهدی المهندس شامگاه (سه‌شنبه ۳۰ دی) در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«شهاب رزمی» در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه عکاسان استان در ثبت رویدادهای تاریخی اظهار کرد: در هر رویداد تاریخی این ثبت آثار است که یادگاری برای نسل‌های آینده به جای می‌گذارد.

 

مدیر کل بازرسی استانداری خوزستان افزود: صنعت عکاسی یکی از صنایع ماندگار در تاریخ است که هویت، اتفاقات ارزشی و فرهنگی  یک کشور را به آیندگان و سایر ملت ها معرفی می کند.

 

وی با بیان اینکه این هنر عکاسان است که می‌تواند آثار با ارزشی را برای یک کشور به ثبت برساند اضافه کرد: ثبت آیین تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط عکاسان خوزستانی یکی از اقدامات ارزشمند در کارنامه این استان شهیدپرور است و این حضور میلیونی برای آیندگان بااهمیت‌ترین واقعه تاریخی خوزستان خواهد بود.

 

«سعید رضوانی» نیز ضمن تقدیر از عکاسان استان برای پوشش گسترده آیین تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سلیمانی، ثبت این رویداد تاریخی را یکی از مهم‌ترین اقدامات موثر جامعه عکاسان استان برشمرد و عنوان کرد: انعکاس این تشییع میلیونی سند محکمی بر ارادت ملت شریف ایران و مردم شهیدپرور خوزستان به این شهید والامقام بود و انعکاس تصاویر ماندگار از این مراسم  پرشکوه در کشور و دنیا منشا مراسمات بعدی در سایر شهرها شد.

 

مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان همچنین برگزاری این جشنواره را از اقدامات موثر فرهنگی جهت ارج نهادن به  تلاش ها و جایگاه عکاسان تلاشگر استان دانست و از کادر اجرایی این جشنواره  نیز تقدیر کرد.

 

در ادامه «مهدی مکارمی» ابراز کرد: رویدادهای گذشته زمانی که توسط دوربین عکاسان به تصویر کشیده می‌شود می‌تواند به عنوان یک میراث برای ما به یادگار بماند.

 

مدیرکل برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خوزستان بیان کرد: رویداد مهم مراسم تشییع میلیونی پیکر شهید سلیمانی به همت عکاسان در حافظه تاریخ ماندگار و از فراموشی این واقعه بزرگ جلوگیری شد.

 

وی خاطر نشان کرد: جا دارد از عکاسان خوزستانی برای حضور موثر خود در این آیین تشییع و ثبت آثار ارزشمند قدردانی کنیم.

 

مکارمی تصریح کرد: عکاسان خوزستانی در حادثه ۳۱ شهریور سال ۹۷ نیز با تصاویر ارزشمندی که از این جنایت بزرگ به ثبت رساندند مظلومیت این شهدای والامقام را به جهانیان مخابره کردند.

 

در پایان این مراسم دبیر جشنواره و مسئولان استانداری خوزستان با لوح و هدایایی از عکاسان خوزستانی تقدیر کردند.

 

در نخستین نمایشگاه گروهی عکس تشییع میلیونی سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید مجاهد ابومهدی المهندس آثاری از عبدالوهاب کروشاوی، محمد آهنگر محمدرضا خبازان، علیرضا محمدی، مرتضی یاقوتی، مهدی پدرام‌خو، سید خلیل موسوی، مهناز دژبان، منا صیافی و علی لطیفی از ۱۶ تا ۳۰ دی ماه به نمایش گذاشته شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید سردار سلیمانی شهدای مقاومت نمایشگاه عکس استانداری خوزستان عکاسان خوزستانی ابومهدی المهندس سلیمانی و شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشییع شدند

حسن نورانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) پیکر مطهر شهیدان غلامعلی عشیری لیوسی و منصور پورعزیز پور محمدی با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای دزفول و اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید «غلامعلی عشیری لیوسی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول که پس از گذشت ۴۲ سال از شهادت، شناسایی و به دامان شهر رجعت کرده بود، صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور مردم قدرشناس دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: پیکر مطهر شهید عشیری صبح امروز از حسینیه ثارالله دزفول به سمت گلزار شهدای این شهر تشییع و در مکانی که پیشتر به عنوان یادبود برای وی ساخته شده بود، در جوار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

وی گفت: شهید پور عزیز پور محمدی نیز در قطعه دوم گلزار شهدای اهواز و کنار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشییع شدند
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز