Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی گفت: موارد و مسائل مختلفی همچون وجود تحریم ها، ویروس کرونا،کاهش درآمدهای نفتی و غیره دست به دست هم داده تا بودجه سال ۱۴۰۰ یک بودجه خاص و سختی باشد.

به گزارش ایسنا، داوود دانش جعفری در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: قبل از ورود به بحث در خصوص بودجه سال آینده باید به این نکته توجه داشت که سال های قبل اقتصاد ایران سال های سختی را پشت سر گذاشته است، چون از یک طرف تحت شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم های آمریکا قرار داشته و از سمت دیگر به دلیل مشکلاتی که بوده شرایط خاصی را در کشور بوجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مثال نرخ ارز ۲۵۰ درصد افزایش پیدا کرد و تورم نقطه به نقطه در یک مقطعی به ۵۰ درصد رسید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بطور کلی در سال های اخیر درآمدهای حاصل از فروش نفت در کشور به دلیل اعمال تحریم هاکاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: امسال سال آخر عمر دولت تدبیر و امید است، از این رو هر دولتی تلاش می کند با خاطره خوش و کارنامه قابل قبولی مسند دولت را ترک کند.

دانش جعفری بیان کرد: همه این موارد و مسائل دست به دست هم داده تا بودجه سال ۱۴۰۰ یک بودجه سختی باشد.

وی تصریح کرد: طبق معمول درآمد نفتی که ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه سالیانه کل کشور را در سال های گذشته در برمی گرفت در شرایط حاضر به شدت کاهش یافته و از سمت دیگر یکسری هزینه های قطعی بالایی مثل حقوق کارمندان دولت و غیره در این بودجه وجود که باید تامین شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چالشی بودن بودجه سال ۱۴۰۰ از این جهت است که یکسری هزینه های قطعی حتی هزینه های فزآینده وجود دارد مثل حقوق کارمندان دولت که بصورت سنواتی درصد مشخصی افزایش پیدا می کند؛ بنابراین جزو بارمالی دولت است و ازطرف دیگر یکسری عدم قطعیت ها در درآمدهای وجود دارد.

وی افزود: دولت در این شرایط لایحه بودجه ای که برای سال ۱۴۰۰ به مجلس تقدیم کرده نزدیک به ۶۰ درصد نسبت به قانون بودجه سال ۹۹ افزایش نشان می دهد.

دانش جعفری گفت: نگرانی من اینکه طبق روال سالیان گذشته بین لایحه تدوینی دولت و آن چیزی که به عنوان قانون بودجه در مجلس تصویب می شد همیشه یک درصدی اضافه می شد امسال هم این اتفاق بیفتد و حتی درصدش نسبت به سال های گذشته بیشتر باشد.

وی اظهار کرد: پیش بینی من در حال حاضر با توجه به بحث های که از مجلس به بیرون منعکس شده اینکه با وجود پیشنهاداتی که در مجلس مطرح است شاید درصد افزایش بودجه ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ حتی ۷۵ درصد بیشتر شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 دانش جعفری بودجه سال سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی دولت در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان گفت: تجارت خارجی ایران در فروردین سال جاری ١٠.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.


علی بهادری جهرمی با بیان اینکه حال منابع ارزی ما خوب است تصریح کرد: ما مشکلات ارزی و دیگر معضلات جاری را می‌دانیم، اما مجبوریم در شرایط تحریم، تعادل ارزی را برقرار کنیم.


سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نظارت بر نوسانات نرخ ارز به صورت جدی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه دولت هدایت منابع ارزی به سوی موارد مهم و اولویت هاست.


وی درباره نظارت بر نظام بانکی گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری بزرگ را منحل کردیم بدون اینکه هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی رخ دهد.


بهادری جهرمی تصریح کرد: درصدد هستیم که منابع بانکی را به سمت اقدامات مولد مانند تولید و مسکن سوق دهیم و از سوی دیگر در بخش‌های تکلیفی مانند فرزندآوری نیز از آن بهره‌مند شویم.


وی گفت: نرخ سود بانکی نرخ سابق است از طرف دیگر نرخ تورم تولید کننده که در ابتدای دولت ١٠٣ درصد بود الان به ٢٣ درصد رسیده است.


سخنگوی دولت با بیان اینکه در دهه ٩٠ بسیاری فرصت‌ها از دست رفت، گفت: این موضوع تنها به مباحث اقتصادی محدود نبوده است و در دیگر موارد مانند فرهنگی و اجتماعی نیز کاستی داشتیم.


بهادری جهرمی همچنین در مورد توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: این موضوع پارسال در قانون بودجه نبود، اما امسال سعی کردیم برای آن ردیف بودجه تعریف کنیم.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد