Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@03:05:27 GMT

رکورد رشد فروش 13 درصدی فروش رایانه‌های شخصی در 2020

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۸۱۹۱

رکورد رشد فروش 13 درصدی فروش رایانه‌های شخصی در 2020

ایتنا - سه شرکت فروشنده عمده این حوزه نسبت به سال قبل از آن تغییری نکرده‌اند، به طوری که لنوو با 25.2% سهم از بازار PC رتبه نخست را از آن خود کرده است. بنا بر اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، تقاضای مصرف‌کنندگان برای PCها در سال 2020 به رکوردی بی‌سابقه در یک دهه اخیر رسید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، تحویل PC در سه‌ماهه چهارم سال 2020 به 91.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیون دستگاه رسید که نسبت به سه‌ماهه چهارم سال 2019 رشد 26 درصدی را نشان می‌دهد. در کل سال 2020، تحویل رایانه‌ای شخصی به 302.6 میلیون واحد رسید، که نشانگر رشد 13.1 درصدی نسبت به سال 2019 بود.
 
تعریف IDC از بازار PC شامل دسکتاپ‌ها، نوت‌بوک‌ها (شامل کروم‌بوک‌ها) و ورک‌‎استیشن‌ها می‌شود، ولی تبلت‌ها یا سرویس‌های x86 را شامل نمی‌شود. 3 شرکت فروشنده عمده این حوزه نسبت به سال قبل از آن تغییری نکرده‌اند، به طوری که لنوو با 25.2% سهم از بازار PC رتبه نخست را از آن خود کرده است. HP و Dell به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند، و اپل و ایسر در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار داشتند. رده‌بندی جهانی بنا بر اعلام IDC از این قرار بوده است:
 
 
 
لنوو در گزارش سه‌ماهه دوم که در 3 نوامبر منتشر کرده بود اعلام کرد که کروم‌بوک‌ها با تقاضای قابل توجهی مواجه شده و قیمتشان در حال تعدیل است. این شرکت پیش‌بینی کرده که این روند با عرضه کروم‌بوک‌های 5G ادامه خواهد یافت.
 
بنا بر اعلام IDC، بازار PC از سال 2010 (که این بازار شاهد رشد 13.7 درصدی بود) تاکنون چنین رشد سالانه‌ای به خود ندیده بود. در 10 سال پس از آن، بازار PC شش سال مداوم کاهش و همچنین یک سال بدون تغییرات را تجربه کرد.
 
یکی از مدیران ارشد IDC می‌گوید که «سطح تقاضا در این بازار به حدیست که تمام نشانه‌ها گویای تداوم این روند هستند. محرکه‌های بدیهی رشد سال گذشته بر نیازهای مربوط به دورکاری و یادگیری از راه دور متمرکز بوده است، ولی قوت بازار مصرف‌کننده را نیز نباید نادیده گرفت.  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رایانه شخصی کامپیوتر لپ تاپ نوت بوک بازار PC بوک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است

بانوان کارآفرین و بافنده فرش و گلیم در پردیس با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستند تا از این عرصه دلسرد نشوند، مهمترین مطالبه بانوان قالی‌باف اختصاص محلی به عنوان بازار فروش است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073533 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی