Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرات‌کنندگان تونسی در ادامه اعتراضات خود برای پنجمین روز متوالی، علیه دولت شعار سر داده و خواستار برکناری آن شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، معترضان تونسی عصر دیروز بار دیگر به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی خواستار کناره گیری دولت و براندازی حکومت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات در تونس پنج روزی است که همزمان با دهمین سالروز انقلاب تونس آغاز شده و تعدادی از شهرهای این کشور صحنه تظاهرات و درگیری شدید معترضان با نیروهای پلیس بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اعتراضات به دنبال اعمال محدودیت‌هایی برای مقابله با شیوع کرونا آغاز شد. دولت تونس هفته گذشته با مصوبه‌ای جدید و با استناد به گزارش کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، تصمیم گرفت از روز پنجشنبه گذشته تا روز یکشنبه به مدت چهار روز ساعت منع رفت و آمد را افزایش دهد.

 به موجب این مصوبه طی این چهار روز تردد از ساعت 4 بعدازظهر تا 6 صبح روز بعد ممنوع اعلام شده است. و همچنین تمام رستوران‌ها، قهوه خانه‌ها و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به جز سوپرمارکتها و مواد غذایی، تعطیل اعلام شد.

طی دو سه هفته اخیر بر شدت شیوع بیماری و آمار مبتلایان به ویروس و نیز آمار فوت شدگان کرونایی افزوده شده و این روند با شیب تند در حال گسترش در تونس بود.

در پی این اقدام و بروز ناآرامی‌های اخیر، وزارت دفاع تونس اعلام کرد که واحدهای نظامی برای مقابله با اقدامات خشونت آمیز احتمالی جلوی مراکز حاکمیتی و تاسیسات عمومی در چندین استان این کشور از جمله در سلیانة ، القصرین ، بنزرت و سوسة مستقر شدند.

بر اساس اعلام وزارت کشور تونس، بیش از 600 فر که در پی ناآرامی و اقدامات خرابکارانه و غارت اموال عمومی در برخی از استانهای این کشور دست داشتند، دستگیر شدند.

از دو ماه پیش نیز تونس به صورت پراکنده شاهد اعتراضاتی در برخی مناطق در اعتراض به شرایط اقتصادی و بیکاری است.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز و همزمان با ورود میلیاردرها، نخبگان و هنرمندان به ونیز برای خرید و مشاهده آثار هنری آغشته به تفکرات سیاسی، همواره روزهای عجیبی سرشار از تظاهرات، اعتراضات و درگیری‌های مختلف است.

براساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، اما بینال امسال فضایی آخر الزمانی، عجیب و سرشار از تنش به خود گرفته است. پاویون ۸۸ کشور از سراسر دنیا در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

پلیس مجهز شده با تجهیزات ضد شورش در ونیز، صحنه غیرعادی است. اما چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با شنیده شدن فریاد "زنده باد فلسطین" از سوی معترضین و پخش نوشته‌هایی تحت عنوان "مرگ در ونیز جایی ندارد"، پلیس ضدشورش در ونیز حضور پیدا کرد.

در این تظاهرات، هنرمندان و خلاقان، خواستار جلوگیری از حضور اسرائیل در بینال شدند. آنها در بیانیه‌های منتشر شده خود اعلام کردند: ما خواستار عدم حضور اسرائیل در مراسم هستیم. ما از بینال می‌خواهیم تا پاویون اسرائیل را تعطیل کند.

اما بینال ونیز پایون اسرائیلی را تعطیل نکرد. در چنین شرایطی، هنرمند اسرائیلی روث پتیر، تصمیم گرفت تا از آثار خود رونمایی نکند و روی پنجره پاویون خود بنویسد: تا آتش بس و توافقی برای تبادل اسرا اتفاق نیوفتد، این پاویون تعطیل باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، تا به حال ۲۳ هزار با امضای بیانیه‌ای خواستار ممانعت از حضور رژیم صهیونیستی در دوسالانه ونیز شده‌اند.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898689

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد