Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@00:27:42 GMT

بلینکن رویکردهای خود در قبال برجام را تشریح کرد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۸۳۳۰

بلینکن رویکردهای خود در قبال برجام را تشریح کرد

به گزارش ایلنا، «آنتونی بلینکن» گزینه پیشنهادی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای وزارت خارجه در جلسه استماعیه در برابر در برابر اعضای کمیته روابط خارجی سنای گفت که چنانچه ایران به تعهدات برجامی خود پایبند باشد، آمریکا نیز به تعهدات خود در این توافق عمل خواهد کرد.

وی با تکرار برخی ادعاها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، افزود که بایدن به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند است و می‌دانیم که همه ما در کمیته روابط خارجی در خصوص این هدف، اتفاق‌نظر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن ادامه داد که برجام به‌رغم برخی کاستی‌ها، در تحقق هدف خود برای مسدود کردن مسیر دستیابی ایران به مواد هسته‌ای لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای موفق بود و علاوه بر آن، در چارچوب این توافق، شدیدترین بازرسی‌ها در تاریخ کنترل تسلیحاتی اعمال شد.

وی با تکرار برخی ادعاها گفت که ایران هسته‌ای یا کشوری که به‌طور بالقوه قابلیت دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد، در زمینه‌ در پیش گرفتن رویکردهای مخرب، اقدام‌های خطرناک‌تری در مقایسه با شرایط کنونی انجام می‌دهد و بنابراین مسئولیت داریم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یا به دست آوردن پتانسیل ساخت چنین تسلیحاتی شویم.

وی همچنین طی مواضعی بی‌اساس گفت که «یک توافق جدید می‌تواند شامل فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و همچنین برنامه موشکی این کشور» نیز باشد.

آنتونی بلینکن در عین حال گفت که تا رسیدن به این مرحله راه درازی در پیش داریم. با این حال گام‌های بعدی ایران را زیر نظر داریم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902048

دیگر خبرها

  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم