Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شیرین افهمی، گفت: ارائه شماره تماس پزشک به بیمار برای اطلاع در صورت وجود مشکل، پیگیری و تماس با بیماران جراحی شده بعد از ترخیص از بیمارستان و استفاده از فضای مجازی برای پیگیری وضعیت بیماران بعد از عمل جراحی از جمله اقداماتی است که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر ثبت آمار عفونت‌های بیمارستانی، تحلیل و استفاده از این آمارها حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات باید تحلیل‌شده و در صورت نیاز مداخلاتی برای کاهش میزان عفونت بیمارستانی، طراحی و اجرا شود.

افهمی اظهار داشت: ارزیابی عفونت بیمارستانی بهتر است بر اساس ریسک بیماران و واحدهای بیمارستان‌ها صورت گیرد. واحدهایی که کمتر با این موضوع درگیر هستند را می‌توان در فواصل زمانی طولانی‌تر مورد ارزیابی قرار داد و واحدها و بیمارانی که ریسک بالایی دارند به صورت مداوم و در بازه زمانی کوتاه مورد بررسی قرار گیرند.

وی در خصوص حضور همراه و ملاقات در بخش مراقبت‌های ویژه به ارائه گزارشی از مطالعات انجام شده پرداخت و گفت: در اغلب مطالعات صورت گرفته ملاقات و حضور همراه در بخش ویژه اثر مثبت دارد و بر آن تأکید شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: دو مدل محدود و غیر محدود وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد و در نهایت میزان افزایش عفونت بیمارستانی در این ملاقات بسیار ناچیز است.

وی افزود: ملاحظات اخلاقی، آموزش‌های لازم که همراه آن باید ببینند، حفظ حریم خصوصی بیماران، فراهم آوردن شرایط ملاقات حضوری همراهان بیمار، غربالگری ملاقات کنندگان، پیچیده بودن کار بخش مراقبت ویژه و نظارت جدی، از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5126150

منبع: مهر

کلیدواژه: عفونت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران تخت بیمارستانی ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا بیماری های غیرواگیر دیابت سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا سرطان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شیوع کرونا پروتکل های بهداشتی کودکان آلودگی هوا عفونت بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عمر دو ساله صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، از اعتبار ۹ همتی برای این صندوق در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست خبری «روز بیماران خاص و صعب‌العلاج» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شالکه بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو