Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نخستین جشنواره کسب و کار‌های نوآفرین استان فارس که با محوریت دانشگاه شیراز و با انتشار فراخوانی از اواخر آذرماه امسال آغاز به کار کرده بود، با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی سه گروه برتر، به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره کسب و کار‌های نوآفرین استان فارس در این مراسم گفت: ۴۹ ایده از شرکت‌های نوآور از مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی استان فارس توسط دبیرخانه این جشنواره دریافت شد که با ارزیابی داوران، ۱۰ طرح به مرحله دوم راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی با بیان اینکه در نهایت سه ایده به عنوان برترین‌های این دوره از جشنواره شناخته شد، گفت: هدف این جشنواره رونق کارآفرینی، کمک به گسترش و بهبود اکوسیستم استارتاپی و انتخاب کسب و کار‌های نوآور وبرتر استان فارس بود.

معاون توسعه استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: این رویداد در اشتغال، رفاه و جهش تولید به ثمر می‌نشیند؛ چراکه حل مشکلات کلان با فرهنگ‌سازی و توجه به فناوری‌های نوین روی خواهد داد.

عبدالرضا قاسمپور با تاکید بر ضرورت جایگزینی فعالیت‌های نوآورانه به جای مشاغل سنتی، افزود: جوانان خلاق و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها باید زمینه‌های اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی بیشتری را پیش روی خود ببینند؛ زیرا فعالیت‌های آن‌ها در مدار نوآوری به افزایش ثروت می‌انجامد.

قاسم‌پور دستیابی به توسعه، پیشرفت و تضمین آینده را در گرو توجه به دانشگاهیان دانست و گفت: توسعه پایدار از مراکز پژوهشی حاصل می‌شود و در فارس با وجود قابلیت‌های علمی که دانشگاه شیراز، علوم پزشکی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده‌اند، همچنین با وحدت بین بخش خصوصی و دولتی، مردم و مسئولان اقدامات مطلوبی به‌ویژه برای رفع مشکلات صورت گرفته است.

او طرح‌های علمی و فعالیت‌های دانش‌بنیان را یاریگر حوزه مدیریت کرونا خواند و در این زمینه به اقدامات دانشمندان دانشگاه شیراز در زمینه تولید واکسن اشاره کرد که به گفته او پیشرفت‌های خوبی داشته و نتایج مثبتی را به بار خواهد آورد.

قاسمپور همدلی را کلیدواژه عملکرد مناسب فارس در کنترل بیماری کرونا دانست و ادامه داد: این موضوع در زمینه ارتباط بین دانشگاه، جامعه و بخش خصوصی نیز مشهود است و نتیجه آن توسعه و شکوفایی اقتصادی خواهد بود.

او با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان خلاق است و با حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا به ثمر خواهد نشست، گفت: در استان فارس اهتمام جدی به توسعه کارآفرینی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در دستور کار است و برآنیم ضمن استفاده از تکنولوژی روز دنیا از سرمایه‌های درون کشور نیز بهره گیریم تا به چرخه تولید ثروت وارد شویم.

معاون استاندار فارس رسیدن به این دستاورد را با استفاده از ظرفیت نخبگان ممکن دانست و بیان کرد: مدیران دولتی موظف‌اند با پرداخت تسهیلات و معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی از طرح‌های نو آفرین و بوم واره حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شیراز کسب و کار استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: برگزیدگان نهایی ۱۰ گروه نمایش آزاد و کانونیبه شرح زیر اعلام شد.
رتبه‌ی اول:نمایش آوازی برای وطن به کارگردانی ملوک افشاری ازمرکزجونقان
رتبه‌ی دوم:نمایش کچل کفتر باز به کارگردانی صغری عالی پور ازمرکزسورشجان
رتبه‌ی سوم: نمایش "آهای مواظب باشید" به کارگردانی سپیده ابراهیمی ازمرکزمجتمع شهرکرد
شایسته‌ی تقدیر: نمایش خان بی خان به کارگردانی فهیم خسروی از بخش آزاد شهر فارسان
بخش جنبی:
۱. امیرمحمدفیروزی دربخش بازیگری برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۲. محمدطاهابیگی و امیر محمد فیروزی دربخش طراحی صحنه ولباس برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۳. راحیل نقنه دربخش بازیگرنقش ویز ویز برای نمایش آواز گل‌ها ازبروجن
۴. فرنیا شبانیان دربخش بازیگرنقش بال آبی برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۵. مهشادشیرانی دربخش بازیگرنقش جادوگر برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۶. آرین کیانی دربخش بازیگرنمایش این الاغ خر نبود ازبروجن
۷. آینازایدردربخش طراح صحنه برای نمایش هنگامه
۸. هاجربنائیان دربخش کارگردانی برای نمایش هنگامه
۹. یلدازمانی در نقش آخرشب درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد
۱۰. فرنیاکسایی درنقش چوپان درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود