Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@02:24:56 GMT

برنامه روزانه ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۹۱۵۸

برنامه روزانه ترامپ

برنامه روزانه ترامپ ساده‌ترین برنامه خلاف قاعده‌ای بود که هرکس ممکن بود با آن مواجه شود؛ یکی از دشوارترین ناهنجاری‌ها در رفتار ترامپ، عناد همیشگی اش با جان مک کین بود که حتی بعد از مرگ این سناتور (منتقد) نیز - که عملاً دیگر آسیبی به ترامپ وارد نمی‌کرد - همچنان ادامه داشت.

 تصمیم‌گیری در مورد لغو مجوزها و تأییدیه‌های امنیتی «جان برنان» رئیس سابق سازمان سیا در 15 ماه اوت نمونه دیگری از رفتارهای کینه توزانه و مغرضانه ترامپ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنان حالا دیگر اهمیت چندانی نداشت، هر چند که در دوران خدمتش در سیا، این سازمان را به یکی از سیاسی‌ترین سازمان‌ها در طول تاریخ تبدیل کرد. برنان هر نوع خطایی را انکار می‌کرد ولی با این حال، ترامپ متقاعد شده بود که او به منظور جاسوسی از کمپین انتخاباتی‌اش در سال 2016، نقش مهمی در سوء‌استفاده از روند نظارتی قانون «فیسا» (قانون نظارت بر اطلاعات خارجی) داشته است. حضور مداوم برنان در رسانه‌ها و انتقاد از سیاست‌های ترامپ بعد‌از روی کار آمدنش، به این بدبینی رئیس جمهوری دامن می‌زد.

بعد از اینکه سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید موضوع لغو مجوز امنیتی برنان را اعلام کرد رسانه‌ها بلافاصله روی این موضوع متمرکز شدند. کلی بعد از اینکه تمام بعدازظهر آن روز را صرف رسیدگی به این مسأله کرده بود، به من گفت «موضوعِ برنان سروصدای زیادی به پا کرده است» و «معضل بزرگی شده است.» من و کلی در یک گفت‌و‌گوی یک ساعته اتفاقاتی را که رخ داده بود، بررسی کردیم. کلی گفت؛ از اواسط ماه ژوئیه فکر می‌کردم که ترامپ را از پیشنهاد لغو مجوز امنیتی افراد منصرف کرده‌ام اما ترامپ باز هم آن را مطرح کرده است، زیرا رسانه‌های محبوبش او را تحت فشار قرار داده‌اند. ترامپ همان روز می‌خواست مجوز امنیتی چند نفر دیگر (از مقامات امنیتی دولت اوباما) را در فهرستی طولانی‌تر حذف کند اما قبول کرد سندرز این اسامی را در جلسه توجیهی خود با رسانه‌ها قرائت و تلویحاً تهدید کند که مجوز امنیتی افراد نام برده شده در این فهرست نیز در موقعیتی دیگر در آینده لغو خواهد شد. به کلی اشاره کردم که این پیشنهاد را ابتدا رند پال سناتور جمهوریخواه مطرح کرد (این سناتور جمهوریخواه در حساب توئیتر خود پیشنهاد کرده بود که مجوز امنیتی جان برنان باید لغو شود.)
در روزهای نخست ماه ژوئن سال 2018، جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و رئیس دفتر رئیس جمهوری، شیوه جدیدی را درباره برنامه روزانه ترامپ اجرا کرد و هر روز کاری در اتاق بیضی (دفتر اصلی رئیس جمهوری) را از ساعت 11 صبح و با یک جلسه صبحگاهی با خودش به‌عنوان رئیس ستاد کارکنان شروع می‌کرد. او امیدوار بود که به این ترتیب سخنرانی‌های طولانی و سردرگم ترامپ را در جلسات توجیهی اطلاعاتی که دو بار در هفته برگزار می‌شد، به حداقل برساند. البته نکته قابل توجه این بود که روز کاری «رسمی» ترامپ تقریباً تا نزدیک وقت ناهار شروع نمی‌شد.
البته ترامپ صبح‌ها هم بیکار نمی‌نشست. برعکس، او زمان زیادی را از همان اقامتگاه خود صرف تماس‌های تلفنی می‌کرد./ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجوز امنیتی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد

ایسنا/هرمزگان رئیس سازمان زندان‌ها در سفر به استان هرمزگان از زندان میناب بازدید کرد.

محمدی رییس سازمان زندان‌ها، امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جریان برنامه‌های سفر به استان هرمزگان، پس از حضور در بشاگرد و پیگیری امور قضایی این شهرستان، از زندان شهرستان میناب نیز بازدید به عمل آورد. 

محمدی همچنین به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا در نشست مسئولین قضایی و اجرایی این شهرستان که در محل زندان به انجام رسید نیز حضور یافت. در این جلسه رئیس دادگستری و فرماندار میناب گزارشی از موضوعات و مشکلات این شهرستان ارائه دادند.

حضور در محل اسکان زندانیان، دیدار با پرسنل و همچنین رصد اقدامات تحولی در بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب دنبال شد.

همچنین قرار است برنامه‌های دیگری با محوریت اقدامات قضایی بویژه در حوزه زندان بانی با حضور این مقام قضایی در بندرعباس پیگیری شود.

گفتنی است، حضور رئیس سازمان زندان‌ها در شهرستان‌های بشاگرد و میناب در راستای برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد