Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:00:47 GMT

اسناد ساواک در همدان رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۹۲۴۴

اسناد ساواک در همدان رونمایی می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور میثاق گودرزی اظهار داشت: دهه فجر امسال به دلیل شرایط موجود و محدودیت‌ها، امکان برگزاری نمایشگاه از اسناد و عکس های انقلاب و حماسه آفرینی مردم استان همدان در سال های خون و قیام وجود ندارد لذا از ظرفیت بالای فضای مجازی و رسانه های استان برای انعکاس اسناد و مدارک به جای مانده از آن دوران استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مجموعه های دیجیتال نمایشگاهی فیلم و عکس با موضوعات مختلف از جمله، راهپیمایی ها، تظاهرات‌ها، حضور قشرهای مختلف جامعه در فعالیت های انقلابی و مبارزاتی و رخدادهای مهم از جمله تشییع پیکر آیت الله ملاعلی معصومی همدانی، واقعه خونین ۳۰ مهر سال ۱۳۵۷، جلوگیری از حرکت تانک ها از کرمانشاه به تهران توسط مردم همدان و حضور با برکت آیت الله مدنی در همدان از دیگر موارد آماده شده برای برگزاری نمایشگاه های دیجیتال با مشارکت دیگر اداره ها و نهادهای استان است.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به وجود بیش از ۱۶ هزار برگ سند و هفت هزار و ۸۰۰ قطعه عکس با موضوع انقلاب در آرشیو مرکز اسناد همدان تصریح کرد: در دهه فجر سال جاری از مجموعه اسناد و گزارش های سیاسی و امنیتی استانداری همدان، فرمانداری همدان، شهربانی شهرستان ها و سازمان ساواک در ماه های منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

به گفته گودرزی حضور در برنامه های مختلف صدا و سیما، همکاری با رسانه ها و مطبوعات، برگزاری نمایشگاه های مشترک، تولید مستندهای رسانه ای از اسناد و مدارک موجود، رونمایی از آخرین کتب تاریخ شفاهی مرکز با موضوع انقلابیون همدان، معرفی و تجلیل از عکاسان انقلاب و برگزاری جلسات نقد و بررسی از برنامه های در دستور کار این مدیریت در دهه فجر سال جاری است.

برچسب‌ها ساواک سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساواک سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان ساواک سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان دهه فجر اخبار کنکور دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین، صبح دیروز بی‌بی‌سی مدعی شد به اسناد فوق‌محرمانه‌ای درباره خانم نیکا شاکرمی دست پیدا کرده است؛ این شبکه در ابتدا اعلام نکرده بود که اسناد باسازی شده است و خبر منتشره به نحوی بود که گویا خودِ اسناد را در معرض دید عموم قرار داده است! اسنادی که با ادعاهای پرطمطراقی مثل «اختصاصی» و «فوق‌محرمانه»! منتشر می‌شد.

از همان ابتدای انتشار این اسناد، کاربران بسیاری با کمی بررسی آنها، به بی‌بی‌سی یادآوری کردند که حتی فونت نوشته‌های این سند هم کاملاً آشکارا ساختگی و غیرواقعی است و با فونتهایی که در ایران و در مکاتبات استفاده می‌شود تفاوت دارد.

بدون تاریخ و بدون شماره بودن سندی، آنهم فوق‌محرمانه، یکی دیگر از نشانه‌های جعلی بودن این اسناد بود. ضمن اینکه بی‌بی‌سی تلاش بسیاری کرده بود تا از طریق فوتوشاپ، برخی خط‌های این سند ادعایی را کم‌رنگ کند که مثلاً موضوع اسکن‌بودن آنها را تداعی کند، اما حتی همین فوتوشاپهای مبتدی هم از دید کاربران دور نماند.

پس از چند ساعت تمسخر این اسناد توسط تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی، بی‌بی‌سی نهایتاً نوشت که اسناد را خودش بازسازی کرده است!

و البته این نکته باز هم با تمسخر مضاعف روبرو شد؛ چه آنکه همچنانکه بسیاری نوشته‌اند، اگر قرار باشد چنین ادعایی را باور کنیم، به نحو بسیار ساده‌ای هر کسی می‌تواند اسنادی را با فوتوشاپ، و البته حرفه‌ای‌تر از بی‌بی‌سی، جعل کند و بگوید که برای حفظ امنیت افرادی که اسناد را به دستش رسانده‌اند آنها را بازسازی کرده است!

کد خبر 848576 منبع: تسنیم برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • بی بی سی و اعتراف به جعل سند
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند