Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیدخام روز چهارشنبه به مناسبت هفته هوای پاک در بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل از توابع شهرستان تاکستان افزود: تشکل‌های حامی محیط زیست می‌توانند با راه‌اندازی مراکز بوم گری در روستاهای این منطقه ضمن معرفی این مکان بکر و طبیعت خدادادی به جذب گردشگران و توسعه و رونق این منطقه کمک کنند.

وی با بیان اینکه این منطقه به لحاظ دارا بودن زیستگاه‌های طبیعی می‌تواند به مکانی برای مقصد گردشگران تبدیل شود، گفت: این منطقه که از پوشش گیاهی و جانوری متنوع برخوردار است، محلی مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت تشکل‌ها و دوست داران محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام بر معرفی مراکز گردشگری استان قزوین و ترویج فرهنگ گردشگری و نگهداری از منابع طبیعی محیط زیست با کمک تشکل‌ها مردم نهاد تاکید کرد و گفت: استان قزوین دارای جاذبه های بسیار در حوزه های مختلف گردشگری، بناهای تاریخی، کوهستانی و زیستگاه های طبیعی است و از این منظر می‌توان استان را دارای تمام شاخصه های گردشگری برشمرد که متاسفانه آنگونه که باید برای گردشگران  مطرح و نشده نیست.

این مسؤول به نقش اشتغال پایدار گردگشری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: توسعه گردشگری در استان قزوین می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه اقتصادی و درآمدزایی برای جوانان و علاقه مندان حوزه گردشگری داشته باشد که همه این‌ها در نهایت به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

بیدخام اظهار امیدواری کرد که تشکل‌های حامی محیط زیست ضمن معرفی مراکز حفاظت شده استان به علاقه مندان و گردشگران، با آموزش و اطلاع رسانی مناسب از مناطق حفاظت شده صیانت کنند تا بتوانیم در عرصه‌های ملی شاهد رشد و رونق گردشگری طبیعی استان قزوین باشیم.

منطقه باشگل تاکستان با مساحت حدود ۲۵ هزار هکتار یکی از سه منطقه حفاظت شده (الموت، طارم و باشگل) زیست محیطی در استان قزوین است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست تاکستان سازمان های مردم نهاد استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تاکستان سازمان های مردم نهاد سازمان حفاظت محیط زیست تاکستان سازمان های مردم نهاد استان قزوین اخبار کنکور استان قزوین حفاظت شده محیط زیست تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست