Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داود کلانتری شامگاه سه شنبه درجلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری زنجان گفت: بیشترین و بهترین خرمای عراق در شهر بابل تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: استان زنجان می‌تواند در بخش صنایع تکمیلی این محصول حضور فعالی داشته باشد چرا که میزان تولید خرما در این شهر بسیار بالا است.

معاون کنسولگری ایران در کربلا گفت: کشت فراسرزمینی بابل با زمین‌های کشاورزی مرغوب با ظرفیت بالایی برای همکاری دو طرف دارد و در این میان برگزاری نمایشگاه‌ها و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی می‌تواند ظرفیت‌ها را شناسایی و معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری تاکید کرد: اداره استان‌ها در عراق به صورت فدرالی بوده و برخی از موضوعات همچون انتقال پول و مشکلات کلان امنیتی از اختیار استان‌ها خارج و به صورت کلان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: مشکلات مربوط به انتقال پول موجود بین تجار ایران و این کشور محسوس بوده و کنسولگری نیز به دنبال برطرف کردن موانع همکاری دو طرف است.

معاون کنسولگری ایران در کربلا به ظرفیت‌های موجود در دو شهر کربلا و بابل جهت همکاری با ایران و استان زنجان اشاره کرد و گفت: زمینه‌های مختلف برای همکاری از جمله همکاری‌ها در بخش گلخانه، پرورش ماهی، خدمات فنی و مهندسی، هتلینگ و هتل سازی، تأمین تجهیزات و مصالح ساختمانی و تأمین تجهیزات پزشکی، راه سازی، آسفالت سازی، جاده سازی و نیازهای شهری در شهرداری وجود دارد.

کلانتری به تمایل عراقی‌ها جهت همکاری با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: ایران ترانسفو برند شناخته شده‌ای نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه است.

وی افزود: طی سالهای اخیر شرکت‌هایی چون ماد ماشین از استان زنجان و کاله ایران حضور بسیار خوبی در بازار داشته و بازارهای خود را با ذائقه عراقی‌ها حفظ کرده‌اند.

معاون کنسولگری ایران در کربلااز آمادگی این کنسولگری جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، وکیل تخصصی برای عقد قراردادها، شناسایی تجار و معرفی مترجم و در اختیار گذاشتن دفاتر به صورت هفتگی برای حضور شرکت‌های زنجانی و مذاکره با عراقی‌ها خبر داد.

کد خبر 5126248

منبع: مهر

کلیدواژه: تجارت صادرات کالا عراق ویروس کرونا کرمانشاه شیراز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد ایام فاطمیه گرگان عکس استانها بوشهر شهرستان کرج عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود