Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جلسه هم‌اندیشی درخصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر با حضور بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد و جمعی از مدیران شهری و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرداری شهرکرد برگزار شد.

بهادر عبدالغنی در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهری سرگردانی حیوانات خصوصاً سگ‌های بلاصاحب است، اظهار داشت: ایجاد مکان مناسب و استاندارد برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب از اولویت‌هایی است که در دستور کار حوزه خدمات شهری شهرداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پناهگاه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب با هدف کنترل بیماری‌های انسان و حیوان و ایجاد امنیت روانی و فراهم‌سازی محیطی امن در سطح شهر برای گردشگران و شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرکرد باید به بخش خصوصی واگذار شود، اضافه کرد: در بودجه سال آینده ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط شهرداری شهرکرد برای این طرح مصوب شده که تلاش داریم این اعتبار را تا ۳۰۰ میلیون تومان ارتقاء دهیم.

عبدالغنی ادامه داد: طرح کنترل و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به عنوان یک مطالبه مردمی دارای اهمیت است و سازمان مربوطه با همکاری حامیان حیوانات در حال پیگیری موضوع و رفع مشکلات در این زمینه است.

بیشتر بخوانید

نگه‌داری سگ‌های بدون صاحب با رعایت حقوق حیوانات

او گفت: سگ‌های بلاصاحب نباید برای همیشه در پناهگاه نگهداری شوند بلکه باید پس از عقیم‌سازی، درمان و پلاک‌گذاری دوباره رهاسازی انجام شود تا بدون اینکه این حیوانات تهدیدی برای شهروندان باشند به حیات خود ادامه دهند.

محمدرضا محمدیان، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به‌ویژه سگ‌های بلاصاحب مستلزم مشارکت و همفکری تشکل‌های مردم‌نهاد است، گفت: حل معضل جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانات نیاز به مشارکت جمعی دارد که بتوان هرچه زودتر سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری و از زاد و ولد آن‌ها در اطراف شهر جلوگیری کرد.
او ادامه داد: افزایش سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در سطح شهر‌ها و در کنار آن بروز بیماری‌های پوستی و قارچی در این سگ‌ها به دلیل تغذیه نامناسب این حیوانات از زباله‌های شهری و همچنین هاری به عنوان خطرآفرین‌ترین بیماری این حیوان برای انسان محسوب می‌شود.

محمدیان افزود: پناهگاه نگهداری از سگ‌های بدون صاحب باید در چند بخش مجزا شامل نگهبانی، اتاق معاینه و عمل، بخش قرنطیه، محل شست‌وشو و به امکانات رفاهی مورد نیاز تجهیز شده باشد.

داوود مؤمنی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه اضافه کرد: اصولی‌ترین برنامه برای حل این مشکل، راه‌اندازی کمپ‌هایی برای مایه‌کوبی و درمان سگ‌های بیمار است و عقیم کردن نیز راهکاری برای کنترل جمعیت این حیوان به شمار می‌رود که باید با نظارت دامپزشکی صورت گیرد تا نژاد‌های مختلف این حیوان از بین نرود.

او اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از درمان سگ‌های بدون صاحب، علاقمندان به سرپرستی از این سگ‌ها باید شرایط نگهداری از جمله در اختیار داشتن محیط مناسب برای این کار، امکان انجام واکسیناسیون و مراقبت‌های دوره‌ای و غذادهی مناسب را داشته باشند تا سگ‌ها به آن‌ها واگذار شود.
اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد هم گفت: در راستای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب باید چهار اقدام شامل امداد و نجات، غذارسانی، عقیم‌سازی و رهاسازی انجام شود.

او اضافه کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی، این آگاهی باید به شهروندان داده شود که سگ‌های پلاک‌گذاری شده فاقد هرگونه بیماری و خطر هستند و نباید مورد بی‌مهری شهروندان قرار گیرند.

ایازی اظهار داشت: مشکل سگ‌ها تنها با جمع‌آوری آن‌ها حل نمی‌شود بلکه راهکار اصلی، مشارکت بخش خصوصی و خصوصاً تشکل‌های مردم‌نهاد و شهروندان در این زمینه است که رسانه‌ها نیز باید برای نهادینه کردن این فرهنگ در بین مردم، سازمان متولی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را یاری کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سگ های ولگرد معضلات شهری شهرداری شهرکرد سگ های بدون صاحب پناهگاه نگهداری ساماندهی سگ شهرداری شهرکرد سگ های بلاصاحب جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم

نائب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: عدالت در پرداخت‌ها ‌و احقاق حقوق کارگران شهرداری دغدغه اصلی اعضای شورای شهر و از خطوط قرمز آنهاست.

فاطمه بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این پاکبانان هستند که در خط مقدم خدمت به مردم هستند و حقیقتاً عملکرد آن‌هاست که رضایت مردم را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: عدالت در پرداخت‌ها و احقاق حقوق کارگران شهرداری دغدغه اصلی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد و از خطوط قرمز آنهاست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: از دغدغه‌های اصلی کارگران شهرداری طرح طبقه‌بندی و پرداخت به موقع حقوق‌ها است که با پیگیری اعضای شورای ششم طرح طبقه‌بندی کارگردان شهرداری در قراردادها و مناقصات گنجانده شد، همچنین با توجه به وظیفه نظارتی شورای شهر نظارت‌ها در خصوص پرداخت حقوق‌ها تشدید پیدا کرد.

بیگی گفت: سختی کار یکی دیگر از مطالبات کارگران بود که با اهتمام شورای شهر این موضوع نیز پیگیری شد و پیمانکاران مستلزم به پرداخت این سختی کار هستند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرکرد در چارچوب قانون آماده شنیدن و پیگیر مطالبات کارگران شهرداری است، ادامه داد: همه تلاش خود را برای حمایت از حقوق کارگران انجام دادیم و اگر حقی از جامعه کارگری تضییع شده است از آنان عذرخواهی می‌کنیم.

کد خبر 749743

دیگر خبرها

  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • تجلیل از ۲۸ کارگر نمونه شهرداری شهرکرد + تصاویر
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد