Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@07:15:42 GMT

تداوم اعتراضات در تونس

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۹۹۳۳

تداوم اعتراضات در تونس

منابع خبری سه شنبه شب گزارش دادند، معترضان در تونس علیه نظام حاکم در این کشور تظاهرات کردند. ناطقان: به نقل از ایرنا از روزنامه القدس العربی، در این تظاهرات که خانواده‌های قربانیان انقلاب ۲۰۱۱ این کشور به همراه برخی از نمایندگان احزاب مخالفان حضور داشتند با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی نظام حاکم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






بر اساس این گزارش نیروهای پلیس با این تظاهرات که در خیابان بورقیبه تونس برگزار شد، برخورد و به سوی معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند.

                                               

این در حالی است که روز دوشنبه نیز تونس صحنه اعتراضات خیابانی بود. منابع خبری اعلام کردند که پایتخت تونس با وجود اعلام قانون منع رفت و آمد و حکومت نظامی تا ساعات پایانی دوشنبه شب صحنه درگیری میان پلیس و معترضان بوده است.

سخنگوی وزارت کشور تونس روز دوشنبه از بازداشت ۶۳۲ معترض نوجوان در اعتراضات و اقدامات آشوبگرانه در برخی از مناطق این کشور خبر داد.

این اعتراضات در خیابان "بورقیبه" رخ داده است، خیابانی که نماد و نقطه محوری در اعتراضات سال ۲۰۱۱ میلادی بود که به حکومت "زین العابدین بن علی" دیکتاتور سابق تونس پایان داده بود.

تظاهرکنندگان خواستار آزادی بازداشت شدگانی هستند که در روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

اقدام خشونت آمیز پلیس تونس با یک چوپان در شهر سلیانه که پنجشنبه گذشته رخ داد، به دامنه اعتراضات دامن زده است، به طوری که موج این نارضایتی‌ها روز به روز گسترده تر شده است.

محمد زکری سخنگوی وزارت دفاع تونس نیز یکشنبه شب اعلام کرد که علاوه بر استقرار یگان‌های ارتش در شهر سلیانه، نیروهای ارتش در شهرهای القصرین، سوسه و بنزرت نیز مستقر شده‌اند.

قرنطینه سراسری از پنجشنبه گذشته در تونس به مدت چهار روز در کنار منع رفت و آمد شبانه از اوایل اکتبر گذشته برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و با توجه به ابتلای بی شمار روزانه به ویروس کرونا اعمال شد.

همین تصمیم دولت موجب شد که جوانان شب‌ها به خیابان آمده و دست به اعتراضات مشابه اعتراضاتی بزنند که در سالگرد انقلاب فوریه ۲۰۱۱ انجام شد.

تونس در مدت انتقال سیاسی شاهد اعتراضات متعدد اجتماعی بوده و معترضان همواره علیه بیکاری، فقر و پایین بودن خدمات دولتی اعتراض کرده‌اند.

این اعتراضات و درگیری معترضان و پلیس همزمان با سالگرد دهمین سال انقلاب مردمی تونس صورت می‌گیرد که به همراه دموکراسی، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در پی داشته است.

در سایه عدم وجود برنامه روشن برای اعتراضات و عدم حمایت احزاب اصلی تونس از این اعتراضات، مشخص نیست که آیا اعتراضات نتایجی به دنبال خواهد داشت یا بزودی خاموش خواهد شد.
منبع: تابناک برچسب ها: تونس ، ناطقان ، تظاهرات ، معترضان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تونس ناطقان تظاهرات معترضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی تشدید تنش‌ها و اعترضات در تفلیس، پایتخت گرجستان در واکنش به تصویب قانون جنجالی «عناصر بیگانه»، پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی بوده و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است.

پلیس گرجستان قصد دارد تا با استفاده از گاز اشک‌آور و آب‌پاش، معترضان را که مقابل پارلمان گرجستان دست به اعتراض گسترده زده‌اند، متفرق کند. این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

کد خبر 6094081

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو