Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه واکسن تولیدی "انستیتو رازی" مجوز اخلاق گرفته است، گفت: تعداد داوطلبانِ تست انسانی برای هر واکسن تولیدی متفاوت است.

«مصطفی قانعی» دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و عضو کمیته واکسن‌ کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به واکسن دوم کرونای ایرانی، بیان کرد: در رابطه با واکسن دوم که انستیتو رازی آن را تولید می‌کند، فقط می‌توانم بگویم که مجوز اخلاق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که برای واکسن دوم هم ۵۶ نفر داوطلب نیاز است؟ گفت: وقتی ۵۶ نفر تست انسانی تمام شوند، این تست به چند صد نفر می‌رسد، اما برای هر واکسن این پروپوزال متفاوت است که بر اساس آن تعداد داوطلبان مشخص می‌شود‌.

قانعی افزود: هر کدام از واکسن‌ها با توجه به اینکه با چه پلتفرمی تهیه می‌شوند، بر اساس همان عوارض‌شان هم متفاوت خواهد بود، بنابراین بعضی عوارض بیشتر و بعضی کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: از الان هم هنوز فاز ۳ تمام نشده تا این موارد را اعلام کنیم، باید فاز ۳ تمام شود، گزارش‌های آن تهیه شود تا بتوانید در مورد این مسائل صحبت کنیم، حتی در مورد واکسن‌های خارجی که در کشورهای دیگر تولید می‌شود، فاز سه هیچکدام تمام نشده تا در مورد عوارض آنها بخواهیم به صورت جدی صحبت کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: در مورد واکسن اول ساخت ایران هنوز هیچ مشکلی گزارش نشده و هفته‌ی بعد گروه جدید داوطلب تست انسانی، واکسن اول کرونا دریافت می‌کند، همینطور پیش می‌رود تا به ۵۶ نفر کامل برسد و تا اواخر این ماه این فاز تمام خواهد شد.

برچسب ها: واکسن ، واکسن کرونا ، انستیتو رازی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LyD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا انستیتو رازی انستیتو رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری و روز معلم، نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور استان خوزستان با موضوع نقش اخلاق بر موفقیت استاد در در سالن جلسات ستاد دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست، حجت الاسلام نبوی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در  دانشگاه پیام نور، در ابتدا با اشاره به عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایت  رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، این عملیات را غرورآفرین و مایه مباهات و افتخار بیان کرد. 

وی در ادامه به بیان اهمیت موضوع نشست پرداخته و اخلاق را یکی از مؤلفه‌های مهم در زمینه معلمی معرفی کرد.

حجت الاسلام نبوی  با بیان مثال‌ها و داستان‌هایی در خصوص اهمیت اخلاق عملی بر تاثیرگذاری بر مخاطب، التزام به اخلاق عملی استاد در برخورد با مخاطبین خود را گامی مهم و موثر بر جذب مخاطب دانشگاهی خصوصا جوانان دانشجو دانست.

وی ضمن تقدیر از زحمات اساتید دانشگاه و تبریک فرارسیدن روز معلم، از همه اساتید درخواست نمود تا هر زمانی از کلاس‌های درسی خود را (هر چند کوتاه) برای بیان مطالب دینی و معنوی جهت آشنایی و معرفت هر چه، بیشتر دانشجویان با معارف الهی اختصاص دهند.

دیگر خبرها

  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد