Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ایمان زارعی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۵ کیسه برابر با ۶۴ درصد از خون های اهدایی تنها به مصرف بیماران تالاسمی هرمزگان رسیده است.
وی بیان داشت: هرمزگان علاوه بر داشتن بیماران خاص به علت موقعیت استراتژیک آن، داشتن جاده های ترانزیتی و به دنبال آن حوادثی مانند تصادف و اعمال جراحی همیشه باید دارای ذخایر مناسبی از خون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: نیاز به خون در مراکز درمانی استان تعطیل پذیر نیست و از شهروندان با سن ۱۸ تا ۶۰ سال درخواست خواستاریم با اهدای خون از بیماران استان حمایت کنند.
دکتر زارعی با اشاره به ضرورت اهدای خون به طور مستمر توسط مردم گفت: این امر حمایت بیش از پیش شهروندان را از بیمارانی که ادامه حیاتشان به تزریق خون وابسته است، ضروری می‌کند.
وی ادامه داد: این اطمینان خاطر را به مراجعان خواهیم داد که با توجه به شرایط کرونایی در تمامی مراکز انتقال خون تمامی دستورات بهداشتی رعایت می‌گردد و افراد می‌توانند با آسودگی خاطر اهدای خون نمایند.
این مسوول یادآورشد: از هر واحد خون اهدایی علاوه بر خون، فرآورده‌های دیگری مثل پلاسما، پلاکت و کرایو نیز تامین و برای مصرف بیماران به مراکز درمانی توزیع می‌شود.
وی در پایان با قدردانی از شهروندان که با اهدای خون از بیماران حمایت می‌کنند، درخواست کرد اهدای خون را امری ضروری دانسته و با اهدای مستمر خون از بیماران نیازمند به این ماده حیاتی حمایت کنند.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمارخاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ایران هرمزگان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران هرمزگان بهداشت و سلامت سازمان انتقال خون ایران هرمزگان بهداشت و سلامت اخبار کنکور اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد