Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@11:59:21 GMT

ورود مسافر از مرز باشماق ۹۴ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۰۸۳۸

ورود مسافر از مرز باشماق ۹۴ درصد کاهش یافت

تین نیوز

 ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ورود مسافر از مرز باشماق مریوان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز، بختیار رحمانی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون وضعیت تردد مسافر در همه مرزهای زمینی تحت تاثیر قرارگرفته و به نسبت سال گذشته روند کاهشی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق مریوان تنها مرز مسافری در استان است، اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری میزان ورود مسافر از این مرز ۹۴ درصد و میزان خروج مسافر هم ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به اینکه علاوه بر تردد مسافر ورود و خروج بسته‌های گمرکی هم کاهش داشته است، گفت: تعداد بسته‌های گمرک امانات پستی از لحاظ ورود بسته ۳۵ درصد و از نظر خروج هم ۲۰ درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته در مرز باشماق کاهش داشته است.

رحمانی‌پور افزود: طی این مدت یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۸۵۳ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار از باشماق ترانزیت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۸ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۱۷۸ دلار از گمرکات استان در ۹ ماهه امسال به خارج از کشور صادر شده است، اضافه کرد: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۱ درصد و از نظر ارزشی هم ۹۴ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان به میزان واردات کالا از گمرکات استان هم اشاره کرد و یادآور شد:  طی ۹ ماهه امسال از گمرک های سنندج و باشماق ۲۵ هزار و ۸۵ تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۶۸ دلار  وارد کشور شده است.

رحمانی‌پور افزود: میزان کالای وارد شده از گمرکات استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید؛گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز باشماق مریوان گمرکات استان باشماق مریوان مرز باشماق ۹ ماهه سال سال گذشته سال جاری ۹۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز