Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کل استان آذربایجان غربی نیز برای تعمیر کلی هزار و ۵۵۰ واحد مسکن محرومان، احداث و یا خرید ۹۰۰ واحد مسکن محرومان ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری در منطقه آزاد ماکو  ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی پرداخت شده، افزود: ‌در آذربایجان غربی نیز هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای سه هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۲۰ واحد مسکونی نیز با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در ۹ ماه امسال با هزینه هشت میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال احداث شد.

سهندی از بسته‌های تشویقی و حمایتی این کمیته خبر داد و اضافه کرد: کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف در ازای استخدام هر یک از مددجویان کمیته امداد از بسته های تشویقی مانند پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال یا تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، تعداد مددجویان این نهاد در ماکو ۲هزار و ۹۶۲ خانوار است، اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثرات فشار اقتصادی به قشر ضعیف و طبقات پایین، ۸۹۹ خانوار جدید در قالب طرح تبصره ۱۴ تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات ۲ برابری یارانه، وام‌های اشتغال در سال جاری بهره مند شدند.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

مساحت این منطقه حدود چهارهزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰کیلومتر است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی مددجوی کمیته امداد سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی مددجوی کمیته امداد سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو آذربایجان غربی مددجوی کمیته امداد سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو اخبار کنکور منطقه آزاد ماکو آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس