Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز در مراسم آغاز دوره آموزشی راه‌آهن ایران برای فراگیران افغانستانی با بیان اینکه امیدواریم خط آهن خواف-هرات به مزارشریف متصل شود، گفت: ما به افغانستان گفتیم با چه شرایطی می‌توان با سازماندهی قدرتمند پروژه را اجرا کرد و به قندهار، کابل و مرزهای جنوبی و شرقی افغانستان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این زمینه اعلام آمادگی کردیم و در صورت موافقت افغانستان این مسیر را اجرا کنیم.

به گزارش تین نیوز، عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: یکی از سیاست‌های پایدار ایران این است که صلح پایدار در منطقه وجود داشته باشد و دست بیگانگان از دخالت در سرنوشت ملت ها کوتاه شود و کشورها خود سرنوشت خود را بدون دخالت بیگانگان تعیین کند.

محمد اسلامی در ادامه اظهار داشت: صلح و امنیت کشورهای منطقه و همسایه در واقع صلح و امنیت ایران است و هرگونه خلل در پیرامون ما برای همه ما است و همزمان پیشرفت کشورهای همسایه با توسعه و پیشرفت ایران گره خورده است.

اسلامی بیان کرد: توسعه و پیشرفت برای بهبود کیفیت زندگی مردم ضروری است، ما همواره آماده کمک و پشتیبانی از ملت افغانستان بوده و هستیم تا یک هم پیوندی فرهنگی و تاریخی در همه سرفصل‌ها متجلی شود و به جهان نشان دهیم ملت‌های هم‌فرهنگ می‌توانند با ثروت‌های انسانی و ذخایر خدادادی کشور خود را در ریل توسعه قرار دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم فراگیران افغانستانی از این فرصت به خوبی استفاده کنند و آینده سازان صنعت راه آهن افغانستان باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار حضور فراگیران افغانستانی امیدواریم تجار و فعالان اقتصادی استفاده از خط موجود و مسیر ترانزیتی موجود (خواف-هرات) را هرچه سریع تر در دستور کار قرار دهند تا این سرمایه‌گذاری به خوبی بهره برداری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد اسلامی خواف هرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات