Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم افتتاحیه اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ اظهار کرد:  این کنگره یکی از اقدامات متنوع مرکز مشاوره در ایام همه گیری ویروس کروناست که نشان دهنده فعالیت‌های خوب مراکز مشاوره در زمان همه گیری است و درک بالای فعالان دانشگاهی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: استرس و اضطراب و بحث‌های روحی و روانی دانشجویان یکی از مهم‌ترین عوارض ناشی از دوران کرونا بود که دانشگاه‌ها توانستند از طریق مراکز مشاوره تا حدودی این معضل را رفع کنند.

صدیقی با بیان اینکه اضطراب ناشی از بیماری کرونا غیر از بیماری‌های جسمانی باعث اختلال در فعالیت‌های روانی می‌شود، تاکید کرد: اختلالات روانی، باعث کاهش انگیزه دانشجویان در زمان درس خواندن می‌شود که بسیار حائز اهمیت است، همچنین ماندن در منزل و نداشتن برنامه ریزی مناسب به منظور پر کردن اوقات فراغت دانشجویان از چالش‌های جدی پیش روی ما در دوران کروناست.

او تصریح کرد: ویروس کرونا سرمایه خوبی در حوزه آموزش مجازی ایجاد کرد، به طوریکه در نیمسال جاری کمتر با مشکلات ناشی از آموزش مجازی رو به رو بودیم اما خود آموزش مجازی به تنهایی دارای مشکلاتی از قبیل سلامت امتحانات و ارزیابی دانشجویان در همه جای دنیاست که نباید از آن غافل شد. در دوران کرونا حدود ۵.۳ درصد دانشجویان کشور به کرونا مبتلا شده اند و برخی از استادان و دانشجویان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: زندگی اجتماعی دانشجویی و تربیت دانشجویی یکی از ارکان اجتماعی است که متاسفانه ویروس کرونا باعث شد تا یک سال از عمر دانشجویان کارشناسی در خانه سپری شود. ما امیدواریم که هرچه زودتر دانشگاه‌ها بازگشایی شوند چراکه به هیچ عنوان علاقه نداریم افرادی که از دبیرستان وارد دانشگاه شده و با آموزش مجازی مواجه شده اند همانند افراد دبیرستانی باقی بمانند، بلکه آنان باید در محیط دانشگاه به صورت حضوری تربیت شوند.

صدیقی در پایان گفت: آغاز ترم آینده همانند ترم گذشته از جهت حضور دانشجویان هیچ فرقی نخواهد کرد و آموزش‌ها به شیوه مجازی ادامه پیدا می‌کند، اما امیدواریم که حداقل حضور دانشجویان برای دفاع از پایان نامه‌ها و واحد‌های آزمایشگاهی و عملی در دانشگاه برای ترم آینده بیشتر شود.

بیشتر بخوانید

تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه بر عهده دانشگاه‌هاست

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختلالات روانی ویروس کرونا آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران