Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:44:37 GMT

کانون سهامداران حقیقی بورس باید ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۱۱۹۴

کانون سهامداران حقیقی بورس باید ایجاد شود

اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، دولت موظف است کالاهای پذیرفته شده در بورس را از شمول نظام قیمت‌گذاری خارج کند؛ این در حالی است که زمانی که چنین قیمت‌گذاری‌هایی از سوی وزارتخانه اعمال می‌شود، تخلف از قوانین مصوب مجلس و تضییع حقوق سهامداران شرکت‌های یاد شده را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدم دخالت دولت در قیمت این کالاها، لطف در حق سهامدار نیست که منوط به تصمیم کسی باشد؛ در حالیکه سوال این است که استیفای حقوق سهامدار و بازار در این زمینه‌ها چگونه باید انجام شود؟

درگاهی در پاسخ به این سوال که آیا دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سودی را که از بورس در طول امسال جمع کرده باید به بازار برگرداند، گفت: این خواسته عملاً منتفی و نشدنی است و آب رفته به جوی باز نمی‌گردد؛ ضمن اینکه فقط می‌توان از دولت انتظار داشت حداقل در مورد سهام شرکتهایی که واگذار کرده است، با تقویت تقاضا، ارائه اخبار خوب و بازارگردانی قوی از آن حمایت کند.

مدیر پذیرش شرکت بورس در خصوص منع اظهارنظر مسؤولان سیاسی کشور در مورد بازار سهام توضیح داد: باید به مسئولان فهماند که بورس بازار حساسی است و چندصدایی و اظهارنظرهای غیرکارشناسی جز تضعیف سازمان بورس و لطمه به اعتماد عمومی ثمری ندارد.

مدیر پذیرش شرکت بورس در پاسخ به این سوال که آیا برای بهتر شدن شرایط بازار سرمایه می‌توان فضایی ایجاد کرد یا کمپینی راه انداخت که در قالب آن، با آگاهی دادن به مردم از فروش هیجانی سهام ارزشمند آنها جلوگیری شود، گفت: چنین تصمیماتی اغلب راه به جایی نمی‌برد و در تناقض با ذات بازار سرمایه است و به جای این کارها باید نهادهایی خودانتظامی همانند کانون سهامداران حقیقی را راه انداخت که صدای سهامدار خرد باشد چرا که نگاه به حقوق سهامدار باید از جنس نهادی و بلندمدت باشد.

کد خبر 5126284 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس تهران شاخص بورس بازار سهام قیمت دلار ویروس کرونا شاخص کل بورس قیمت نفت قطع برق اقتصاد چین لایحه بودجه ۱۴۰۰ تولید نفت قیمت طلا بازار سهام بورس تهران بانک مرکزی ایران قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «رضا دیلمی» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص عفاف و حجاب، اظهار کرد: خانواده ای که ارزش ها و فضائل در آن دیده نمی شود نمی تواند منشأ تعالی و توسعه جامعه شود.
 
به گفته وی؛ عفاف، حجاب و سلوک توحیدی حقیقتا یک ارزش تمدن ساز بوده به همین خاطر اسلام به دنبال تعالی و تربیت فرزند صالح در کانون گرم خانواده است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با عنوان اینکه آنهایی که حافظ ارزش های دینی هستند حجاب و عفاف را عامل پیشرفت جامعه می دانند، تصریح کرد: ارزش ها منطبق با فطرت انسان است و نگاه اصلی ایجاد یک خانواده تمدن ساز با داشتن ارکان مهمی چون پدر و مادر است که مروج ارزش ها در کانون خانواده و در گام بعدی در جامعه هستند.
 
وی افزود: جامعه ای که ارکان تربیتی اش دچار بی بند و باری و فحشا شوند نمی تواند دارای ارکان پیشرفت و تعالی باشد.
 
به گفته وی؛ انسان فطرتا عفت و حجاب را دوست دارد، از نظر اسلام عفاف و حجاب یعنی حفظ کرامت زن، عامل آرامش و امنیت  و مولفه استحکام و ثبات کانون خانواده است.
 
حجت الاسلام دیلمی با اذعان بر اینکه دشمن با به ابتذال کشاندن بانوان به دنبال تخریب و خدشه به جایگاه آنان است، ابراز کرد: امروز دشمن برای تخریب کانون مقدس خانواده و جلوگیری از تعالی جامعه اسلامی تلاش می کند ابتدا با دو قطبی سازی بین مردم شکاف ایجاد کرده و با ایجاد گره های ذهنی صفوف همبستگی و وحدت جامعه را مورد تخریب قرار دهد تا در کانون مقدس خانواده افراد صالحی نتوانند تربیت شوند.
 
وی ادامه داد: جهان غرب برای رسیدن به اهداف شیطانی خود با ترویج فحشا، بدحجابی، بی بندباری و خدشه به جایگاه و منزلت زن بزرگترین خیانت را به بشریت و کانون خانواده ها کرده است.
 
به گفته وی؛ نگاه غرب به زن نگاه ابزاری، شهوانی و شیطانی است، نابودی کانون خانواده و ایستادگی در مقابل فطرت انسانی و عفت عمومی دستاورد فرهنگ منحط غربی است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نور در کشور، اظهار کرد: نیروهای خدوم انتظامی  در بسترسازی طرح نور در جامعه و ترویج تذکر لسانی موفق بوده اند.
 
وی افزود: مردم نیز از طرح نور بسیار استقبال کرده اند و با حضور حداکثری خودشان در سنگر دفاع از ارزش ها، قداست ها و فضیلت ها می توانند یاریگر نیروهای انتظامی باشند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است