Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدون شک همه‌ی ما می‌دانیم که مصالح مهم‌ترین نقش را در رابطه با ساختمان‌سازی دارند؛ اما نکته‌ای که در رابطه با مصالح وجود دارد این است که مصالح در دو نوع آهنی و غیر آهنی موجود هستند که هر یک از آن‌ها ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. از میان دو نوع مصالح نام برده شده، مصالح آهنی و فلزی کاربرد بیشتری در صنعت ساختمان‌سازی دارند و شاهد آن هستیم که از انواع گوناگون آن در این صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که هر یک از انواع مصالح فلزی، ویژگی و خصوصیت‌های مخصوص به خود را دارند و با توجه به این موضوع از آن‌ها در شرایط گوناگونی استفاده می‌شود. در این مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی را در رابطه با سه نوع از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین مصالح فلزی در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی ها و خصوصیات تیراهن که می بایست قبل از استفاده بدانید

تیراهن را می‌توان یک نوع پروفیل در نظر گرفت که در ساختمان‌سازی بسیار کاربرد دارد و شاهد استفاده از آن در پروژه‌های گوناگون صنعتی هستیم؛ اما تیرآهن ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارد که باید پیش از استفاده از آن، این ویژگی و خصوصیات را بدانید. اولین نکته‌ای که در رابطه با تیرآهن وجود دارد، این است که شما می‌توانید تیرآهن را در سه نوع متفاوت پیدا کنید. سه نوع استاندارد تیرآهن شامل مواردی چون تیرآهن IPB، IPE و INP می‌شود. توجه داشته باشید که هر یک از انواع تیرآهن خصوصیت و ویژگی مخصوص به خود را دارند؛ برای مثال تیرآهن IPB از جمله تیرآهن‌هایی محسوب می‌شود که بال پهنی دارد و تیرآهن IPE یکی از تیرآهن‌های استاندارد و مورد استفاده برای اروپا و ایران است. از دیگر خصوصیات انواع تیرآهن می‌توان به ارتفاع آن‌ها اشاره کرد که هر یک از ارتفاع جدا و مخصوصی برخوردارند و اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که تیرآهن IPE و INP در ارتفاع‌هایی چون 80 تا 600 میلی‌متر و تیرآهن IPB در ارتفاع 100 تا 1000 میلی‌متر قابل تهیه هستند.

 

علامت های روی تیراهن به چه معناست؟

نکته‌ای که باید در زمان خرید تیرآهن به آن توجه داشته باشید، علامت‌هایی است که بر روی تیرآهن‌ها مشاهده می‌شود؛ برای مثال علامت V و علامت L از بارزترین علائم محسوب می‌شوند که شما در زمان خرید با آن‌ها مواجه می‌شوید و هر یک از معنای مخصوصی برخوردار هستند. علامت V را می‌توان علامت سنگینی و عریض بودن و علامت L را می‌توان علامت سبک بودن در نظر گرفت. داشتن اطلاعات در رابطه با علائم به شما کمک می‌کند که انتخاب مناسبی داشته باشید. همچنین آشنا بودن شما با کاربردهای تیرآهن نیز در راستای یک خرید مناسب اهمیت دارد؛ برای مثال شما باید بدانید که تیرآهن IPB یک تیرآهن H شکل عریض است که پهنای بال‌های آن نسبت به تیرآهن‌های دیگر بیشتر در نظر گرفته شده یا نوع INP که ضخامت بال‌های آن با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش پیدا می‌کند. اگر به دنبال کاربرد تیرآهن IPE نیز هستید، باید گفت که این نوع از تیرآهن، ساده و معمولی است و در کشور ایران بسیار کاربرد دارد، چرا که ضخامت بال‌های آن ثابت در نظر گرفته شده است.

چه کشورهای مشتری پروفیل ایران هستند؟

ایران یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که در زمینه تولید و صادرات مصالح فلزی به جایگاه مناسبی دست پیدا کرده است به طوری که در چند سال اخیر بیش از 5 میلیون تن محصولات فلزی به کشورهای دیگر صادر شده و هر ساله بر این آمار افزوده می‌شود. از جمله محصولات فلزی که توسط ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود، می‌توان به مواردی چون آهن‌آلات، تیرآهن، میلگرد، پروفیل‌های فولادی و ... اشاره داشت. ایران محصولات فلزی خود از جمله پروفیل را به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، گرجستان، ارمنستان و عراق صادر می‌کند و در چند سال اخیر شاهد رشد این آمار بوده‌ایم. البته لازم است که بدانید صادرات پروفیل و دیگر محصولات فولادی، شرایط مخصوص به خود را دارند و حتی گاهی امکان دارد در برخی از مراحل مانند گمرک مشکلات بسیاری پیش آید؛ اما نگرانی از بابت این موضوع وجود ندارد، چرا که شرکت و متخصصان گوناگونی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که شما می‌توانید با آن‌ها مشورت کنید و در صورت نیاز از خدمات آن‌ها بهره ببرید.

میلگرد، پرکابردترین مصالح فلزی

یکی دیگر از مصالح فلزی که در صنعت به ویژه صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارد را می‌توان میلگرد در نظر گرفت. میلگرد از دسته مصالحی محسوب می‌شود که استحکام و استقامت ساختمان را به همراه دارد و از همین جهت استفاده از آن امری واجب است و تا به حال نشده که ساختمانی بدون استفاده از میلگرد ساخته شود؛ بلکه شاهد آن هستیم که از آن در کف ساختمان تا ستون‌های خانه نیز استفاده شود؛ اما نکته‌ای که در رابطه با میلگرد وجود دارد، این است که شما در زمان تهیه این مصالح ساختمانی با انواع گوناگون آن روبرو می‌شوید که در سه دسته ساده، آجدار و آجدار پیچیده قابل تهیه است و اکثر ما با نوع آجدار آن آشنا هستیم.

قبل از خرید میلگرد موارد ذیل را بررسی کنید

توجه داشته باشید که هر یک از میلگردهای نام برده شده خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و شما باید متناسب با نیازی که دارید و ویژگی‌های مثبت هر یک از انواع میلگرد، یکی را انتخاب کنید؛ برای مثال میلگرد آجدار نسب به نوع ساده کمتر دچار شکستگی می‌شود و از همین جهت شاهد آن هستیم که از آن در بتن ریزی استفاده کنند، البته دلیل دیگری که برای استفاده از میلگرد آجدار برای بتن ریزی وجود دارد، این است که بتن بر روی نوع آجدار میلگرد بهتر محکم می‌شود. دقت داشته باشید که انواع میلگرد و ویژگی هر یک از آن‌ها بر قیمت میلگرد تاثیر دارند و شما باید در کنار تمام موضوعات، پیش از خرید به قیمت میلگرد نیز توجه داشته باشید تا بتوانید خرید مناسبی را بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، تهیه کنید.

سخن نهایی

همانطور که مطالعه کردید، اطلاعات گوناگونی در رابطه با مصالح گوناگون و مسائل مربوط به آن‌ها مانند شیوه‌ی صادرات و قیمت آن‌ها خدمت شما ذکر شد. شما اکنون می‌توانید با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله خرید مناسبی را داشته باشید یا به عنوان یکی از فعالان در زمینه‌ی تولید این محصولات به صادرات بپردازید. امیدواریم خواندن این مقاله شما را خسته نکرده باشد و بتوانید از آن استفاده‌ی لازم را ببرید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/



منبع: الف

کلیدواژه: توجه داشته باشید ساختمان سازی نکته ای تیرآهن ها برای مثال تیرآهن IPB

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

نشست خبری علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد. - اخبار بازار -

علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صمت اخذ شده است،گفت : با افتخار اعلام می کنم کلیه پروژه های ریلی کشور با انواع ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است.

وی افزود : ریل سخت نیز به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شد و سایر متروهای کلان شهرها نیز برای این محصول جدید ضد سایش در حال مذاکره با شرکت هستند.

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : کلیه کوریدورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن در حال تجهیز است و این رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را نوید می دهد.

علی نصیری اظهار داشت : معادن کشور نیز در راستای انتقال مواد اولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب آهن اصفهان به شمار می روند. به عنوان مثال در این خصوص قرارداد گل گهر در مرحله تولید قرار دارد.

وی ادامه داد : در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان، برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و اروپای شرقی آغاز نمودیم.

در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم

وی خاطرنشان کرد : با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب آهن پیش بینی تولید حدود 70 هزار تنی انواع ریل در سال جاری را در شرکت داریم. در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم.

با تمام توان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن هستیم

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در کنار ریل، انواع تیرآهن های بال پهن در سایزهای متنوع نیز در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و ما پشتیبانی کامل برای تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن را اعلام نمودیم.

کمیت و کیفیت زغال داخلی عامل واردات زغالسنگ

وی در ادامه به تامین زغالسنگ مورد نیاز برای تولید انواع محصولات فولادی در ذوب آهن پرداخت و گفت : معادن زغالسنگ داخل به لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز ذوب آهن نیستند همچنین مجموعه میدکو نیز دیگر فولادی کوره بلندی کشور است که به زغالسنگ نیاز دارد. ذوب آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می شود لاجرم بخشی از نیاز خودمان را برای فراهم نمودن ترکیب تولیدی از مسیر واردات تامین کنیم. با انجمن زغاسنگ کشور در این خصوص مذاکرات خوبی را در حال انجام هستیم.

دیگر خبرها

  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه