Web Analytics Made Easy - Statcounter

باستان شناسان قدیمی ترین ستاره دریایی دنیا را با قدمت 480 میلیون سال در مراکش یافتند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، شکل ظاهری این موجود دریایی نشان میدهد که بازوهای ستاره های دریایی باستانی از بازوهای ستاره های امروزی پهن تر و بلند تر بوده و شکل خاصی به این جانور دریایی می دهد.

--- ---

به گفته محققان رقیب این فسیل باستانی 50 میلیون سال جوان تر از این ستاره دریایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"هارون هانتر"‌متخصص باستان شناسی تکاملی از دانشگاه کمبریج در این باره گفت:‌یافتن حلقه تکاملی زیست دریایی برای ما بسیار هیجان انگیز است. ستاره های دریایی یکی از اولین حیوانات مدرن امروزی هستند که با گذر زمان تکامل یافته و با شرایط زیست محیطی تطابق پیدا کرده اند.
دکتر هانتر گفت: "سطح جزئیات فسیل شگفت انگیز است - ساختار آن چنان پیچیده است که مدتی طول کشید تا اهمیت آن را کشف کنیم."
وی افزود : شکل اجدادی بازوها پهنای زیادی داشته که تقریباً یک طرح کلی پنج ضلعی داشت. تیم ما قصد دارد کار خود را در جستجوی سایر اعضای بدن فسیل ادامه دهد. چیزی که امیدواریم در آینده به آن پاسخ دهیم این است که چرا ستاره های دریایی پنج بازوی خود را توسعه داده اند." "به نظر می رسد که شکل پایداری برای پذیرش آنهاست - اما ما هنوز نمی دانیم چرا." "ما هنوز هم باید به دنبال فسیلی باشیم که این ارتباط خاص را به ما نشان دهد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان

ورزش زورخانه ای را می توان با نام های ورزش پهلوانی و یا ورزش باستانی نیز یاد کرد. این ورزش سه هزار ساله یکی از قدیمی ترین ورزش های اصل ایرانی است که در گود زورخانه و با آواز مرشد آغاز میشود. این ورزش اصیل ایرانی در زنجان با استقبال جوانان و نوجوانان رو به رو شده و زورخانه پهلوان حاج عباس حیدریان به عنوان یکی از قدیمی ترین زورخانه های شهر زنجان مرام و مرتبط پهلوانی را به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072781 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر