Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه اخیر دیوان عدالت اداری پیرامون تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بحث  عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی را به دولت و سازمان برنامه و بودجه منتقل کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ضمن تایید پایین بودن حقوق اعضای هیئت علمی، گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در سال‌های گذشته با رشد مناسبی رو به رو نبوده است. هیئت علمی‌های جوان به دلیل اعمال نشدن افزایش پنجاه درصدی حقوق بیشتر از سایر اعضای هیئت علمی ضربه می‌بینند، زیرا در ابتدای تشکیل زندگی هستند و معمولا امکانات اولیه سکونت را هم در اختیار ندارند.

او با بیان اینکه شرم داریم میزان حقوق اعضای هیئت علمی جوان را اعلام کنیم ادامه داد: بین حقوق اعضای هیئت علمی با عرف جامعه و حقوق کارکنان سایر دستگاه‌ها فاصله معناداری وجود دارد و باید به این موضوع توجه جدی شود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره میزان پیشنهادی به مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ برای ساخت واکسن کرونا،  گفت: شورای عالی رقمی را برای واکسن سازی پیشنهاد نداده است و این اقدام را به دستگاه‌های متولی واگذار کرده ایم تا اعداد و ارقام دقیق را تعیین کنند. علاوه بر این درخواست کرده ایم حمایت از پروژه‌های واکسن سازی جدی  باشد و تخصیص بودجه حتما اتفاق بیفتد. عمده شرکت‌های در حال ساخت واکسن کرونا شرکت‌های دانش بنیان هستند که در کنار آن‌ها شرکت‌های بزرگی مثل پاستور و رازی هم مشغول به کار هستند.  

گفتنی است، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته به صحن علمی مجلس فراخوانده شد و سوال رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد از او درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان وزارت علوم و مراکز وابسته به این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت.

پس از استماع توضیحات وزیر علوم، نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از توضیحات وزیر علوم قانع نشده است و وزیر علوم دومین کارت زرد خود را از مجلس گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت علمی وزارت علوم حقوق اعضای هیئت علمی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد