Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور ایالت ورمونت آمریکا نابرابری اقتصادی عمیق و اقتصاد ناکارامد را میراث دونالد ترامپ برای رئیس جمهور منتخب آمریکا توصیف کرد.

سناتور برنی سندرز در پیامی در حساب توئیتری خود دستاورد‌های ریاست جمهوری ۴ ساله ترامپ در آمریکا را اینگونه تشریح کرد: «جو بایدن این‌ها را از ترامپ به ارث خواهد برد: بدترین اقتصاد از زمان رکود بزرگ، بدترین بحران بهداشت عمومی در ۱۰۰ سال گذشته نابرابری گسترده ثروت، تهدید موجودیتی ناشی از تغییرات اقلیمی، نظام نژادپرستانه مهاجرت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور ایالت ورمونت چنین بحران بی سابقه‌ای را مستلزم اقدامات بی سابقه برای رفع دانست.»

سناتور دموکرات در پیام دیگری از به پایان رسیدن دوره ترامپ اینگونه ابراز خرسندی کرد: امروز آخرین روز بدترین و خطرناک‌ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است. ترامپ چهار سال کوشید تا مردم ما را از هم جدا کند. اکنون وظیفه ما جمع کردن مردم پیرامون دستورکاری است که برای همه و نه فقط برای تعداد معدودی مؤثر واقع شود.

 وی پیش از این نیز رویکرد اقتصادی ترامپ و بی توجهی به قشر کم درآمد  را هدف قرار داد و گفت : ترامپ دیروز رسیدن شاخص بورس داو جونز را به ۳۰ هزار واحد به حساب عملکرد خود گذاشت، اما ۲۶۰ هزار آمریکایی را که براثر ابتلا به کووید جانشان را از دست داده‌اند، ۴۰ میلیون نفری که با از دست دادن کارشان روبه‌رو هستند یا ۲۶ میلیون نفری را که در روز شکرگزاری غذای کافی سر سفره‌شان ندارند، به عملکرد خود نسبت نمی‌دهد. نه آقای رئیس‌جمهور، اقتصاد فقط بازار سهام نیست.

ریاست جمهوری ترامپ در حالی امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر به وقت واشنگتن به پایان می‌رسد، که وی نتوانست در رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تائید مردم آمریکا برای ماندن خود در کاخ سفید را بگیرد و برغم تمامی اقدامات بعضا خارج از چارچوب قانونی فردا باید با کرسی ریاست جمهوری آمریکا خداحافظی کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن برنی سندرز دونالد ترامپ ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو