Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از نشریه نیوزویک، بدین ترتیب در دوره ریاست جمهوری ترامپ، بدترین رکورد در زمینه اشتغالزایی در آمریکا از زمان رکود بزرگ رقم خورده است.

به رغم ادعاهای قبلی ترامپ مبنی بر ریاست وی بر بزرگترین اقتصاد در تاریخ آمریکا، میراث اقتصادی وی در سال آخر زمامداری اش به دلیل همه گیری کووید – ۱۹ از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شغلی منتشر شده از سوی دایره آمار کار آمریکا نشان می دهد که رکورد اشتغالزایی وی، به بدترین رکورد در تاریخ آمریکای مدرن تبدیل شده است.

زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۷ قدرت را در اختیار گرفت، میزان اشتغال در آمریکا ۱۴۵.۶ میلیون بود.

در سه سال نخست ریاست جمهوری ترامپ، وی بارها به موفقیت هایش بالید نظر به اینکه تولید ناخالص داخلی آمریکا افزایش و آمار بیکاری کاهش یافت.

اما اکنون که وی برای ترک قدرت آماده می شود، آمار حاکی است که تنها ۱۴۲.۶ میلیون آمریکایی در ماه دسامبر (آذر) مشغول کار بودند که این مساله از کاهش ۳ میلیون شغل در سال پایانی ریاست جمهوری وی حکایت دارد.

آخرین باری که آمار اشتغال در آمریکا کاهش یافت، در سال ۱۹۳۳ بود زمانی که هربرت هوور سی و یکمین رئیس جمهوری ایالات متحده در اوایل رکود بزرگ قدرت را ترک کرد.

مجله فورچون در تحلیلی عنوان کرد که میزان اشتغال در آمریکا قبل از شیوع کرونا، با نرخ سالانه ۱.۵ درصد در حال افزایش بود، اما ترامپ با رشد سالانه اشتغال -۰.۵ درصد قدرت را واگذار می کند.

در مقام مقایسه، در جریان هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما که شامل رکود بزرگ نیز می شد، اشتغال آمریکا رشد سالانه یک درصدی را نشان می داد.

هیچ رئیس جمهوری دیگری نسبت به سال ۱۹۳۹ شاهد چنین زیان اشتغالی قابل توجه نبوده است. ترامپ بی شک وظیفه ای دشوار را در مواجهه با کرونا برعهده داشت، اما به گفته اقتصاددان ها، فقدان رهبری و پاسخ کند وی به بحران سلامت، منجر به بدترین نتیجه اقتصادی در مقایسه با آنچه کشورهای دیگر تجربه کردند، شد.

«هایدی شیرهولز» کارشناس ارشد سابق اقتصادی در وزارت کار آمریکا گفت: فقدان یک پاسخ منسجم و موثر به کووید – ۱۹، صدمات بزرگ به اقتصاد وارد کرده است.

در ماه های نخست شیوع کرونا، بیش از ۲۲ میلیون شغل از دست رفت و نرخ بیکاری به بالاترین سطح در ۸۰ سال رسید.

گزارش جدید شرکت آمریکایی «اس اند پی گلوبال» حاکی است که ۲۲ میلیون شغل از دست رفته در ماه های مارس و آوریل ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸ - اردیبهشت ۹۹) تا قبل از سال ۲۰۲۳ احیا نخواهد شد.

رکورد ضعیف اقتصادی ترامپ در حالی ثبت شده که وی با پایین ترین میزان محبوبت ۳۴ درصدی کاخ سفید را ترک می کند.

به گزارش موسسه گالوپ که عملکرد روسای جمهوری آمریکا را از سال ۱۹۳۸ رصد می کند، متوسط محبوبیت ترامپ در چهار سال زمامداری اش کمتر از هر فرمانده کل قوا در تاریخ مدرن این کشور است. وی همچنین تنها رئیس جمهوری است که هیچ گاه از آستانه ۵۰ درصد محبوبیت شغلی عبور نکرد.

در همین حال، نتایج تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که ۶۸ درصد افراد بزرگسال در آمریکا از نحوه مدیریت جو بایدن رئیس جمهوری منتخب بر فرآیند انتقال قدرت رضایت دارند.

برچسب‌ها بیکاری انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن موسسه گالوپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ بیکاری انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن موسسه گالوپ اخبار کنکور ریاست جمهوری رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان

ناظریه  با بیان اینکه ۳۰ دستگاه اجرایی و ستادی در راستای ایجاد اشتغال در سامانه رصد تعهد دارند، گفت: سال ۱۴۰۲ مجموع تعهدات دولت برای اشتغالزایی در گرمسار ایجاد ۲ هزار و ۵۸۴ شغل و در آرادان ۶۱۱ فرصت شغلی جدید بود که قریب به چهار هزار شغل در غرب استان ایجاد شد.

وی افزود: از این آمار سهم گرمسار ایجاد سه هزار و ۵۸ فرصت شغلی با تحقق ۱۱۸ درصد و سهم آرادان با ایجاد ۸۹۶ فرصت شغلی جدید با تحقق ۱۴۶ درصد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد صنایع سمنان در غرب استان مستقر است، خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص رشد صنایع نسبت به رشد جمعیتی در غرب استان، این منطقه طی سال‌های آینده با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا