Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@18:17:36 GMT

دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان همایش بزرگ روز فیزیک

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۲۳۸۹

دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان همایش بزرگ روز فیزیک

همایش بزرگ روز فیزیک، ۴ تا ۶ بهمن به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری انجمن فیزیک ایران، همایش کشوری "روز فیزیک" را برای دانش آموزان و علاقه‌مندان در روزهای ۴ تا ۶ بهمن ماه به صورت برخط (مجازی) برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤلیت برگزاری همایش روز فیزیک در استان اصفهان از سال ۱۳۹۰ به دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است.

اسماعیل عبدالحسینی، دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر گفت: در این همایش با اجرای سخنرانی‌ها، آزمایش‌ها و گفتگوهای علمی، دانش‌آموزان را به تفکر و نگاه عمیق به پدیده‌های آفرینش از دیدگاه علم فیزیک دعوت می‌کنیم.

عبدالحسینی با اشاره به بخش‌های متنوع و جذاب این رویداد برای دانش آموزان تصریح کرد: دو آزمایش علمی موج شعله و اجسام معلق توسط مهندس مطلق، کارشناس آزمایشگاه فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا می‌شود.

همچنین در نشست آخر، گفتگوی علمی با مخاطبان پیرامون علم فیزیک و با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می‌شود.

استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: بهروز میرزا با موضوع «آشنایی با سیاه چاله‌ها» و حامد بخشیان با موضوع «مدل استاندارد ذرات بنیادی، از نظریه تا آزمایش» سخنرانان همایش روز فیزیک خواهند بود.

کد خبر 469653

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان فیزیک روز فیزیک همایش روز فیزیک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روز فیزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد

ایسنا/قم فصلنامه بین المللی علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم در فهرست نشریات پایگاه استنادی اسکوپوس قرار گرفت.

مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS) مجله‌ای با دسترسی آزاد است که هدف آن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های ریاضیات و علوم محاسباتی است.

این نشریه قبلاً در پایگاه‌های استنادی DOAJ و همچنین ISC و فهرست نشریات علمی وزارت علوم نمایه شده و دارای گروه دبیران بین المللی است.

این فصلنامه مقالات حوزه‌های علوم ریاضی و محاسباتی، ریاضی فیزیک، شیمی محاسباتی و مکانیک را پس از داوری و پذیرش، منتشر می‌کند.

مجله ریاضیات و علوم محاسباتی توسط دانشگاه صنعتی قم منتشر می‌شود. سردبیر این نشریه حسین جعفری، مدیر مسئول؛ محمد هادی مشکات السادات، دبیر تخصصی؛ مهدی سلیمانی و مدیر اجرایی؛ سید محمدعلی آل عمرانی نژاد است.

به گزارش ایسنا، همه مجلات پایگاه استنادی اسکوپوس در زمره مجلات پذیرش مقاله با داوری بوده و در چهار رشته علمی اصلی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و علوم بهداشتی دسته بندی می‌شوند. این فهرست به صورت سالانه در آغاز سال نو میلادی منتشر می‌شود. کیفیت همه مجلات موجود در پایگاه داده اسکوپوس هر ساله با استفاده از شاخص‌هایی مانند SJR و h-index مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ این بررسی توسط بنیاد سایمگو منتشر می‌شود. 

نکته قابل تأمل این است که نمایه شدن مجله دانشگاه صنعتی قم در این پایگاه معتبر استنادی، باعث برندسازی بیش از پیش نام دانشگاه صنعتی قم و انتشارات این دانشگاه در سطح بین الملل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی