Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گام دوم اکران مجازی فیلم‌تئاترهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه اول بهمن ۱۳۹۹ تئاتر «لافکادیو» در پایگاه اینترنتی کانون نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش داستان شیر جوانی است که عاشق باران می‌شود این شیر جوان در جنگل زندگی می‌کند، روزی شکارچی وارد جنگل می‌شود و شیر جوان او را می‌بلعد و تفنگش را صاحب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تمرین زیاد تبدیل به تیر انداز ماهری می‌شود و مورد توجه رییس سیرک قرار می‌گیرد و به شهر نقل مکان می‌کند. ابتدا اسم لافکادیو را برایش انتخاب می‌کنند و کم کم به عادات انسانی رو می‌آورد تا این‌که...
نمایش «لافکادیو» از تولیدات سال ۱۳۸۰ مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس است.
در این نمایش ابوالفضل نجاری، حامد زحمت‌کش، علی نجفی، عمار پیران، یاسر نیک‌صفت و مجید مولایی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.
طراحی و ساخت ماسک نمایش «لافکادیو» را فایزه فیض‌شیخ الاسلام، طراحی لباس را سمیه همایی، طراحی پوستر و بروشور را ابوالفضل همتی‌آهویی، طراحی نور را حسن دادشکر و طراحی و ساخت دکور را علی‌رضا حسین‌پور برعهده داشته‌اند.
شعرهای این نمایش را امیر مشهدی‌عباس سروده و محمد فرشته‌نژاد در ساخت موسیقی و اجرا با او همکاری داشته است.         
هم‌چنین در نمایش «لافکادیو» داوود کیانیان به عنوان مشاور هنری، علی‌رضا خطیبی اپراتور نور و صدا، مجید مولایی مدیر صحنه، حسین خوش‌چشمان منشی صحنه و دستیار کارگردان، سیدرضا کمال‌علوی مدیر تولید و هماهنگی و مجتبی شمس در کار گریم همکاری داشته‌اند.
در گام دوم طرح «نمایش‌نما» قرار است تا پایان سال جاری روزهای چهارشنبه هر هفته، یک فیلم‌تئاتر در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir بارگذاری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید

دلش تنگ شده بود برای دنیای آسید کاظم، برای آن همه عاطفه‌ای که در آن دوران جریان داشت، برای مردی که برای کبوترش گریه می‌کرد ...

محمود استادمحمد دلش برای همه این چیزها پر می‌کشید.

به گزارش ایسنا، حالا سال‌هاست که محمود استادمحمد مهمان قطعه هنرمندان بهشت زهراست ولی «آسید کاظم» او همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهد. در این سال‌ها چند بار کارگردان‌های جوان تئاتر این نمایشنامه را به صحنه برده‌اند و فردا (شنبه ۸ اردیبهشت ماه)  هم قرار است قاسم زارع آن را در تماشاخانه ایرانشهر نمایشنامه‌خوانی کند.

این برنامه، بهانه‌ای شد برای ما که کمی به سال‌های دورتر برگردیم و با مرور خاطرات گذشته، بخشی از دلتنگی‌های خود را برای تئاتری که داشتیم، برطرف کنیم.

محمود استادمحمد که نامش با نمایشنامه «آسید کاظم» گره خورده است، در گفتگویی که به مناسبت برگزاری بزگداشتش در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر با ایسنا داشت، درباره نمایشنامه «آسید کاظم» که خودش هم آن را بسیار دوست می‌داشت، گفته بود : «آسید کاظم» را خیلی دوست دارم، خودم هم به عنوان یک فرهنگ عتیق به آن نگاه می‌کنم. چند وقت پیش که محمد رحمانیان آن را نمایش‌نامه‌خوانی کرد، یک اجرایش را دیدم. محمد نه تنها زبان مردم را خوب می‌شناسد، ادبیات را هم خوب می‌شناسد اما وقتی بازیگران محمد، متن را اجرا می‌کردند احساس کردم که این متن نسبت به این بازیگران چقدر عتیق است! چقدر زبان این نمایش، دنیا آدم‌های این نمایش در فرهنگ سپری شده معاصر قرار گرفته است. من دنیای «آسیدکاظم» را خیلی دوست دارم، گاهی حسرت این دنیا را می‌خورم که چقدر محترم بود، چقدرعاطفی و چقدر ریشه‌دار بود. از اینکه یک انسان بنشیند برای کبوترش گریه کند، حسی به من دست می‌دهد که نمی‌توانم بگویم زیباست چیزی فرای زیبایی است.»

او که در ۲۰ سالگی این نمایشنامه را نوشته بود، درباره حال و هوای جوانان هم‌دوره خودش چنین گفته بود: «فکرش را بکن، مونولوگ «آدم از روزی که تو خشت می‌یاد تا روزی که رو خشت بیفته، بدبخته...»، ما کجا بودیم و یک جوان ۲۰ ساله چگونه به زندگی نگاه می‌کرد!»

ما اما شگفت‌زده شده بودیم که او چگونه در نخستین روزهای جوانی خود چنین نمایشنامه‌ای نوشته و او در پاسخ به حیرت‌زدگی ما گفته بود: «متن را در ۲۰ سالگی نوشتم. در ۲۰ سالگی خیلی کارهایم را کرده بودم. قبل از ۲۰ سالگی دو نمایش کارگردانی کرده بودم. آن وقت‌ها ریتم‌ ما تند بود. حکم زمانه بود. فقط من نبودم. بیضایی در چند سالگی «نمایش در ایران» را نوشت. اینکه یک نفر زیر ۲۰ سالگی نگاه تاریخی داشته باشد، خیلی مهم است چون نوشتن تا نوشتن با نگاه تاریخی دو مساله است. عباس نعلبندیان هم زیر ۲۰ سالگی چند اثرش را نوشته بود.»

حالا و با تغییرات هر روزه‌ای که تئاتر ما داشته است، نمایشنامه «آسید کاظم» هم واقعا گویی از عهد عتیق می‌آید و اما همچنان بخشی از بدنه تئاتر ما دلتنگ جهانی است که این نمایشنامه روایت می‌کرد. شاید به دلیل همین دلتنگی است که قاسم زارع هم تصمیم به خوانش این نمایشنامه گرفته. او قرار است با همراهی مسعود کرامتی، قاسم زارع، بهرام‌ ابراهیمی، فرهاد بشارتی، بهرام درخشان، علی عطایی‌حور، حسن شفیعی، دانیال ابراهیمی، آیدا قدرتی ساعت ۲۰ فردا، در هشتمین روز ماه اردیبهشت این نمایشنامه را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نمایشنامه خوانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید