Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، اواخر وقت امروز چهارشنبه این سامانه از شمال غرب و غرب وارد استان سمنان شده و سبب بارش باران و برف، مه آلودگی وکاهش دید، وزش باد شدید و بسیار شدید، کولاک برف، و کاهش بین ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بارش باران و برف در غالب نقاط به ویژه نواحی شمالی استان سمنان و مه آلودگی و کاهش دید افقی در بیشتر نقاط به ویژه در نواحی کوهستانی و محور‌های شمالی و وزش باد شدید نیز با شدت بیشتر در نواحی شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

مصطفوی گفت: منطقه اثر فعالیت این سامانه بارشی فردا به صورت وزش باد نسبتا شدید به ویژه در نواحی شمالی استان، از اواخر وقت به تدریج آغاز بارش‌ها از نواحی غربی و شمال غربی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: مخاطره فعالیت این سامانه بارشی به صورت لغزندگی جاده‌ها و معابر، یخبندان، کولاک، کاهش دید، اختلال در تردد در محور‌های استان به ویژه در محور‌های کوهستانی و شمالی، امکان خسارات ناشی از وزش بادبسیار شدید است.

او خودداری از کوهنوردی، لایروبی مسیل‌ها و آبراه‌ها، احتیاط در تردد در محور‌های شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، تمهیدات لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، تمهیدات لازم در مقابله با خسارات ناشی از باد شدید، مدیریت منابع انرژی، را توصیه‌های جدی هواشناسی استان سمنان برای روز‌های در پیش عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی را اوایل وقت جمعه بیان و اضافه کرد: کمینه دمای هوای شهر سمنان تا روز جمعه به منفی ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و مناطقی مانند رضوان و شهمیرزاد دمای منفی ۱۳ و منفی ۱۲ درجه را تجربه می‌کنند.

روز پنجشنبه نیز در غالب نقاط بارش باران و برف و در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و بسیار شدید، کولاک برف، مه آلودگی وکاهش دید، کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی می‌شود. برای روز جمعه ادامه بارش‌ها در نیمه شرقی استان سمنان به صورت بارش برف تا صبح جمعه، وزش باد شدید به ویژه در نواحی شمالی، کولاک برف در نواحی کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید، ادامه روند کاهشی دما دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف هواشناسی استان سمنان وزش باد شدید نواحی شمالی مه آلودگی کاهش دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی

مدیرکل اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فردا خبر داد و گفت: رگبار باران، رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مهری هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: با تغییر شرایط سامانه بارشی، هشدار زرد هواشناسی به نارنجی تغییر وضعیت داد.

وی افزود: بارش باران طی شنبه از سمت شمال غربی آغاز و تمام استان را در پی خواهد گرفت و بیشترین بارش‌ها مربوط به مرکز استان خواهد بود.

مدیر کل اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: رگبار باران و رعد و برق و تگرگ عمده مخاطرات این سامانه است.

هاشمی در انتها بیان کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر و ایجاد روان‌آب و کاهش دید در جاده‌ها برای فردا پیش بینی می‌شود.

کد خبر 750381

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • تهرانی‌ها هشدار امروز هواشناسی را جدی بگیرند
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی