Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجندگفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی با توجه به مساعدت و همکاری که اداره‌کل منابع طبیعی با این شهرستان داشتند، ۲ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان اعتبار در حوزه بیابان برای مبارزه با گرد و غبار مصوب داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این اعتبار در قالب ۶ پروژه در نقاط مختلف شهرستان اجرا شد که از آن جمله می‌توان به آبیاری سنواتی در منطقه آفریز، ۴۰۰ هکتار نهال کاری در دشت قیصار، ۱۷۰ هکتار هلالی آبگیر در منطقه کمیران و علاوه بر این در منطقه کمیران پسکوه نیز ۷۰۰ هکتار هلالی آبگیر اجرا شده است.

گلی با اشاره به اجرای ۳۰۰ هکتار هلالی آبگیر و ۱۲۰ هکتار نهالکاری در دشت اسفدن اعلام کرد: تمام این پروژه‌ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین درباره‌ی پروژه‌های دهه فجر گفت: برای دهه فجر سد خاکی روستای آویژ با اعتبار مصوب ۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی افتتاح می‌شود که تغییرات خوبی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

او درباره‌ی این پروژه بیان کرد: سد خاکی روستای آویژ دارای حجم سازه ۹ هزارمترمکعب است با ارتفاع ۹ متر که ارتفاع سر ریز این سازه ۷ متر است.

بیشتر بخوانید

۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات بیابان زدایی خراسان جنوبی افزوده شد

گلی درباره‌ی منابع تحت تاثیر این سازه عنوان کرد: در پایین دست این سازه ۳ رشته قنات تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین ادامه داد: علاوه بر این در حوزه روم دو بند خاکی داریم که در آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ ر ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیابان زدایی منابع طبیعی گرد و غبار دهه فجر منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل