Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:50:05 GMT

شوچنکو چقدر شایسته جانشینی لمپارد در چلسی است؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۰۳۳

شوچنکو چقدر شایسته جانشینی لمپارد در چلسی است؟

به گزارش خبرگزاری فارس، شکست 2 بر صفر شب گذشته چلسی مقابل لسترسیتی، شایعات را در مورد نیمکت مربیگری آبی پوشان لندنی را افزایش داد.

تا قبل از این رویارویی، برخی رسانه ها می گفتند در صورت باخت، فرانک لمپارد کاملا به درب خروج از استمفوردبریج نزدیک خواهد شد.

حالا که ساعاتی از این بازی گذشته، خبرهای بیشتری در مورد افزایش احتمال برکناری سرمربی 42 ساله شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی از نام های بیشتری نیز به عنوان گزینه جانشینی وی در تیم  برده می شود.شاید گزینه ای که بیش از همه از او به عنوان مربی آینده تیم، نام به میان می آید، «آندره شوچنکو»، گلزن سال های دور چلسی و سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال اوکراین است.

اما سئوالی که اکنون در مورد این گزینه توسط اهالی فوتبال انگلیس، مطرح می شود، چنین است: شوچنکو چقدر شایستگی جانشینی لمپارد را در چلسی دارد؟!

*پاسخ به یک سئوال اساسی

برای پاسخ به این پرسش، البته نباید عجله کرد و نکاتی را سریع برشمرد. بلکه باید نگاهی به گذشته داشت و همه چیز را در کنار هم درنظرگرفت تا بتوان به پاسخی کامل رسید.

در مورد «شووا» باید گفت و به این نکته اشاره کرد که او وقتی در سال 2012 تصمیم گرفت، به عنوان بازیکن به کارش در حیطه فوتبال خاتمه دهد و کفش هایش را بیاویزد، فوری بعد از بازنشستگی به جرگه مربیان وارد نشد.

 آن موقع اینطور تشخیص داد که بعد از فوتبال، بهتر است در عرصه سیاست فعالیت کند.  به همین خاطر تصمیم گرفت از اعتبارش در این راه استفاده کند تا بتواند وارد پارلمان اوکراین شود.

اما در این زمینه توفیقی کسب نکرد و نتوانست آرا لازم را برای حضور در مجلس قانونگذاری اوکراین کسب کند.

به این ترتیب به هدف خود برای فعالیت در عرصه سیاست نرسید و بعد، مجبور شد دومرتبه به «مستطیل سبز» بازگردد.

شوچنکو در سال 2016 به عنوان دستیار در تیم ملی کشورش انتخاب شد. بعد از آنکه میخاییلو فومنکو، سرمربی تیم اوکراین در مسابقات یورو موفقیتی کسب نکرد، شوچنکوی جوان و جاه طلب به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب شد.

او از سال 2016 تا 2019 تیم کشورش را هدایت کرد. در هدایت این تیم نیز بد کارنکرد. چراکه تیم ملی تحت هدایت او، 16 برد، 8 تساوی و 5 باخت کسب کرد.

در ادامه وی نتوانست تیمش را به جام جهانی 2018 برساند اما بعد آن را راهی مسابقات یورو 2020 کرد.

او در واقع بلیت این بازی ها را بعد از کسب برد 2 بر یک مقابل پرتغال کسب کرد.

بعد از آن بازی بود که شوچنکو گفت:چقدر بازی سختی بود. به خصوص در 15 دقیقه پایانی. اما در نهایت خوشحالم. خوشحال از این که تیمم را صعودکرده می بینم.

*شوچنکو چقدر می تواند مشکلات چلسی را برطرف کند؟

با وجود عملکرد نسبتا خوب در تیم ملی اوکراین، هنوز میزان قابلیت ها و توانایی های این مربی 44 ساله جهت حضور احتمالی در چلسی و برطرف کردن مشکلات عدیده آن زیر سئوال است.

البته چه او مربی آینده چلسی باشد و یا هرگزینه ای دیگر، از نظر ترکیب بازیکن، با مشکل بزرگی مواجه نخواهد بود.

مشکل عمده از آنجایی شروع می شود که در بازی تیمی، تیم استمفوردبریجی از نظر «اعتماد بنفس» و «توانایی های فرار از فشار مقابل حریفان» دچار معضل بزرگی است.

به فرض، اگر مدیریت چلسی، لمپارد را کنار بگذارد و «شووا» را به خدمت گیرد، در وهله نخست با این دو معضل بزرگ مواجه خواهد بود.

در حالیکه لمپارد از ابتدای فصل هرچه کوشید و تلاش کرد، نتوانست بر این دو معضل غلبه کند.

او با وجودی که در همه پست ها ترکیبی خوب از بازیکنان داشته، نتوانست انسجام واقعی را به تیمش بیاورد.

البته همین مربی بعد از بازی هفته قبل مقابل فولام و کسب برد مقابل حریف گفت:شاید مشکل ما اعتمادبنفس باشد. چیزی که در فوتبال امری ناآشنا و غریبی نیست.هر تیمی هم در مقاطعی دچار آن می شود. در هرحال وظیفه من این است که  به عنوان مربی این حس اعتمادبنفس را به تیمم ببخشم تا قادر باشد عملکرد بالایی ارائه دهد.

در کنار این ها، «شوچنکو» در قامت و نقش سرمربی آینده تیم، باید کاری کند تا از همه پتانسیل بازیکنان درجه یک تیم بهره گرفته شود. در حالیکه همه می دانند تا به اینجا، خریدهای مثل تیمو ورنر و کای هافرتس، پایین تر از حد انتظار بوده اند.

از طرفی ورود احتمالی شوچنکو به لندن و برعهده گرفتن مسئولیت تیم آبی ها، او را ملزم می کند تکالیف بازیکنان خط دفاع تیم را به دقت برشمرد.

چلسی با وجودی که برای استحکام بخشیدن به خط دفاعش در تابستان حتی ادوارد مندی را برای دروازه به خدمت گرفت و بعد یک فرمانده با تجربه مثل تیاگو سیلوا را به نزد خود آورد، در مسابقاتی که تاکنون انجام داده، صاحب خط دفاعی شکننده داشته که همین کار را برای لمپارد بیش از پیش سخت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چلسی اوکراین لندن مربی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک هلندی پیشین میلان گزینه جانشینی استفانو پیولی روی نیمکت روسونری

ممکن است فن بومل جانشین پیولی روی نیمکت میلان شود

طرفداری | مارک فن بومل، سرمربی هلندی و 47 ساله رویال آنتورپ بلژیک یکی از گزینه های هدایت میلان به حساب می آید.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، زلاتان ابراهیممویچ تاثیر زیادی بر انتخاب سرمربی بعدی میلان خواهد داشت چراکه کاردیناله، مالک این باشگاه ایتالیایی به مرد سوئدی اطمینان کامل دارد. یک نام جدید به گزینه های هدیات روسونری اضافه شده و آن هم کسی نیست جز مارک فن بومل. سرمربی کنونی آنتورپ که در سال 2011 هم تیمی ابراهیموویچ در میلان فاتح اسکودتو (تحت هدایت الگری) بود، به دلیل توانایی استفاده از حداکثر پتانسیل بازیکنانش مورد توجه سران دیاوُلو قرار گرفته است. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جیمی ردنپ: کوین دی بروین از استیون جرارد و فرانک لمپارد هم بهتر است
  • هافبک هلندی پیشین میلان گزینه جانشینی استفانو پیولی روی نیمکت روسونری
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • ادعای رلوو: منچستریونایتد علاقه‌مند به استخدام ژاوی بود!
  • مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • فرانک لمپارد: پدرم من را به پارک برد و مجبورم کرد فوتبال بازی کنم / زیرنویس فارسی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • آلگری: شایسته صعود به فینال کوپا ایتالیا بودیم