Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@13:57:46 GMT

ارز دو نرخی منجر به کمبود دارو می شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۲۳۴

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ارز دو نرخی منجر به کمبود دارو می شود، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ گاه ذخایر و دپوی مواد اولیه دارو به این حد کم نشده بود.

هاله حامدی فر امروز صبح در نوزدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مورد وضعیت دارو، تجهیزات پزشکی و ارز مورد نیاز برای واردات آن، اظهار داشت: امسال به واردات دارو و تجهیزات پزشکی ارز دو نرخی و ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق گرفت و همچنان دولت اصرار دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای این حوزه در سال آینده نیز حفظ کند و لذا واردات در این حوزه همچنان با ارز دو نرخی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: مشکل ما در واردات دارو و تجهیزات آن نرخ ارز نیست بلکه دو نرخی بودن آن است چراکه موضوع سوبسید، فساد و نظارت‌های حاکم بر این حوزه واقعاً دست و پاگیر شده است.

وی ادامه داد: از طرفی میزان منابع حاکم بر این ارز بسیار کم است و گفته می‌شود که حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارز از بودجه دارو و تجهیزات پزشکی به کرونا اختصاص پیدا کرده و لذا در سه ماهه آخر سال با کمبود شدید ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجه شده‌ایم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: به شهادت کسانی که قبل من از در این حوزه فعال بوده‌اند، از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ گاه ذخایر و دپوی مواد اولیه دارو به این حد کم نشده بود. ۹۷ درصد اقلام داروی مورد نیاز و مصرف کشور را صنعت دارویی کشور تأمین می‌کند؛ یعنی تمام داروهای کنترل فشار خون، دیابت و آنتی‌بیوتیک ها توسط صنعت داروی کشور تأمین می‌شود و همچنین تجهیزات پزشکی که به طور روزمره در بیمارستان‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد در داخل تولید می‌شود.

حامدی فر با اشاره به ویروس کرونا، افزود: اکنون در کشور انگلیس که یکی از کشورهای پیشرو در زمینه واکسیناسیون کرونا بوده بیشترین آمار کشته شدگان را شاهد هستیم به طوری که روزانه حدود هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین دسترسی افراد به درمان و داروی مناسب و کنترل و پیگیری مهمترین نکته‌ای است که در خصوص شرایط کنترل پاندمی کرونا حاکم است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: بنابراین باید دسترسی اساسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی را حفظ کنیم اما علیرغم جلسات مختلف و بدیهیاتی که در مورد یارانه و فساد ناشی از آن مطرح شده است هنوز ما موفق نشده‌ایم و نتوانسته‌ایم که دولت را متقاعد کنیم و لذا دولت اصرار بر نگاه داشتن سوبسید در این حوزه دارد در حالی که ما به عنوان فعال صنعت دارو و کمیسیون اقتصاد سلامت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هشدار می‌دهیم که ادامه این مسیر منجر به کمبود دارو می‌شود.

برچسب ها: ارز ، دارو ، اتاق بازرگانی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lyw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارز دارو اتاق بازرگانی نمایندگان اتاق بازرگانی تهران هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی دارو و تجهیزات پزشکی ارز دو نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های برجسته حوزه  سلامت متمرکز خواهد بود، به طوریکه متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان ، برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره گیری از فرصت‌ها در سرمایه گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.   غرفه داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولید کنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.   شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این غرفه (پاویون) تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/۸/۱ ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۲۴۲۴۱۳ تماس بگیرند.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام ، از ۹ تا ۱۲ می (مطابق با ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل کاخ فرهنگی «ویت خو» در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱