Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب مستوفی گفت: پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت های ورزشی، ایدال نگاه داشتن وزن و تغذیه سالم از جمله اقدامات ویژه برای پیشگیری از سرطان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز امروز چهارشنبه به مناسبت هفته پیشگیری از سرطان، سرطان های سینه، پروستات، روده بزرگ، معده و پوست را از شایع ترین بیماری ها دانست و گفت: پویش ملی مبارزه به کنسر از اول بهمن آغاز شده و یک هفته ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهاب مستوفی با اشاره به اینکه شعار هفته پیشگیری از سرطان "سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خودمراقبتی و امید"، افزود: اصلاح سبک زندگی و جلب مشارکت مردم در راستای قابل پیشگیری بودن این بیماری از جمله اهداف پویش ملی مذکور است.   وی تشخیص زودرس سرطان، اصلاح باورهای نادرست مردم مبنی بر اینکه سرطان قابل درمان نیست و مشارکت سیاست گذاران و مجریان سلامت برای کنترل عوامل خطر را از جمله اهداف دیگر پویش ملی مبارزه کنسر اعلام کرد و اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا تمام برنامه های آموزشی مجازی است.   مستوفی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در مراکز بهداشت و جامع سلامت با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود، تصریح کرد: صدا و سیما، دانش آموزان و اولیا، شهرداری ها می توانند ظرفیت های ویژه ای برای اشاعه آموزش های پیشگیری از سرطان باشند.   وی پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت های ورزشی، ایدال نگاه داشتن وزن و تغذیه سالم را از جمله اقدامات ویژه برای پیشگیری از سرطان دانست و خاطر نشان داشت: محفاظت از پوست و حفظ بدن در برابر عفونت ها در محیط کار و منزل بارعایت اصول ایمنی، زندگی سلامی را رقم می زند.   مستوفی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین آمار سال ۱۳۹۴، در البرز 2 هزار و 774 سرطان ثبت شده است که از این تعداد یک هزار و 305 مورد معادل ۴۷ درصد  از سرطان ‌ها در زنان رخ داده و یک هزار و 469 مورد معادل ۵۳  درصد در مردان رخ داده است، گفت: غربال گری در پیشگیری اهمیت زیادی دارد.   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه با بیان اینکه غربالگری رایگان افراد ۵۰ الی۶۹ سال برای سرطان روده، غربالگری رایگان زنان ۳۰الی۶۹ سال برای سرطان سینه و غربالگری رایگان زنان ۳۰الی۵۹ سال برای سرطان دهانه رحم در البرز انجام می شود، افزود: مردم می توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.
    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیشگیری از سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد

حمیدرضا رحیمی گفت : با توجه به تشدید تنش آبی در دشت های غربی استان البرز ، شناسایی و انسداد چاههای غیر مجاز در این منطقه شتاب یافته است.

وی گفت : اکنون طرح پایش سفره های زیر زمینی و تقویت آنها با استفاده از طرح های تغذیه مصنوعی در نظرآباد و غرب استان البرز با جدیت دنبال می شود.

رحیمی اظهار کرد: در کنار حفاظت از آبهای زیر زمینی ، صیانت از آبهای سطحی نظرآباد نیز با دقت و نگاه ویژه در دست اقدام است.

وی گفت : اوایل سال جاری هفت کیلومتر از حریم و بستر رودخانه کردان در محدوده شهرستان نظرآباد از ساخت وسازهای غیر مجاز پاکسازی شد.

مدیر امور منابع آب نظرآباد اظهار کرد: طی این مدت ۵۷ هزار متر مربع از زمین های حاشیه رودخانه کردان در شهرستان نظرآباد از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است