Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- امینی گفت:صندوق تامین خسارات بدنی به اندازه حق بیمه یک سال خودرو، از فرد فاقد بیمه شخص ثالث جریمه اخذ خواهد کرد.

مفید امینی معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به جزئیات بخشودگی ١٠٠در صدی جرایم بیمه شخص ثالث اظهار کرد:در بهمن ماه همه وسایل نقلیه‌ای که چندین سال دارای بیمه نامه نبودند می‌توانند به شرکت های بیمه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت های بیمه ای مکلف هستند بدون دریافت وجهی به عنوان جریمه وسیله نقلیه را بیمه کنند.

او با اشاره به میزان جریمه دیرکرد تصریح کرد:اگر فردی ۵ سال هم وسیله نقلیه خود را بیمه نکرده باشد، صندوق بیمه خسارت بدنی به اندازه یک سال جریمه دریافت می کند که به واسطه موافقت مجمع عمومی صندوق ما بخشودگی این جریمه را اعلام کردیم.

مفید امینی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ٣٣میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ٧٠ درصد آن‌ها اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث کردند و ٣٠درصد از این تعداد فاقد پوشش بیمه نامه شخص ثالث هستند .این تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای افراد و جامعه در پی دارد.

معاون نظارت بیمه مرکزی ادامه داد: حدود ١٢میلیون موتور سیکلت در سطح جاده ها وجود دارد که بالغ بر ده میلیون آن‌ها فاقد بیمه نامه هستند این بخشودگی را قرار دادیم تا افراد تشویق به خرید بیمه شوند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری و به ترویج و توسعه فرهنگ بیمه کمک کند.

این مقام مسئول درباره بیمه ماشین‌های کشاورزی هم گفت:تمامی وسایل نقلیه موتوری اعم از خودروهای سنگین، سبک و ماشین‌های کشاورزی و راهسازی شامل این قانون می‌شود.

او گفت: این دوره برای ١٢ امین بار طرح بخشودگی جرایم اجرا می‌شود. از سال ٩۵ تا به حال افرادی که اقدام به خرید‌ی بیمه نامه در دوره یک ماهه می کنند شرط آن این است که بیمه نامه یکساله خریداری کنند.

معاون نظارت بیمه مرکزی درباره افزایش سقف پوشش بیمه نامه گفت: بخشی از قانون بیمه نامه شخص ثالث اجباری است و در ماه‌های عادی به اندازه ٣٣٠میلیون تومان افراد را تحت پوشش بیمه قرار می دهیم و این رقم در ماه‌های حرام ۴۴٠میلیون تومان است.

او افزود: در بخش تعهدات مالی در حال حاضر ١١میلیون تومان است که در این بخش افراد می‌توانند مازاد آن را از شرکت‌های بیمه درخواست کنند و آن‌ها هم قطعا می‌پذیرند و تاسقفی که درخواست شود پوشش می‌دهند.افراد به صورت جداگانه یا همزمان با اصل بیمه نامه می‌توانند درخواست دهند و پوشش مالی مازاد را اخذ کنند.

 

 

 جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیمه نامه شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه خبر داد. 

 حمیدرضا کریمی، امروز(ششم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص این خودروها اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، باید از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی تاکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را جهت ترخیص آنها به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و ... ثبت شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • برگردید تا غرق نشوید
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت