Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین دوره طرح تیکاف، با حضور مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در سالن‌های همایش‌های پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، آیین افتتاحیه سومین دوره طرح تیکاف با حضور «مهدی صفاری‌نیا» رئیس، «اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری، «احمد عسگری» مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران شرکت‌های عضو پارک، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با هدف کوتاه کردن مسیر تجاری‌سازی ایده و کاهش هزینه‌های آن برای افراد صاحب ایده‌های نوآورانه، طرح‌های فناورانه و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار طراحی شده است.

«مهدی صفاری‌نیا»، رئیس پارک فناوری پردیس در مراسم افتتاحیه سومین دوره از این طرح گفت: دو سال قبل تعداد شرکت‌های پارک ۲۰۰ عدد بود و در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ شرکت تحت پوشش داریم. همچنین دو سال قبل فروش شرکت‌های پارک ۶ هزار میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است. به علاوه سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در مجموعه پارک، به بالای چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: یکی از ایرادات ما در اکوسیستم فناوری و نوآوری این است که خیلی کم به دنبال یادگیری هستیم. تصور می‌کنیم اگر دانشگاه رفتیم و سوادی داریم برای هرکاری کفایت می‌کند و کمتر به دنبال مشورت گرفتن هستیم.

صفاری‌نیا در ادامه تاکید کرد: یکی از خصوصیات ۴۰۰ نفری که در این طرح ثبت‌نام کردند، این است که احساس کردند می‌توانند از دیگران یاد بگیرند، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند و از ظرفیت دیگران در مسیر تجاری‌سازی استفاده کنند. من اطمینان دارم کسانی که تصمیم گرفتند کار تیمی کنند و از ظرفیت و تجربه‌های کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، استفاده کنند، ضریب موفقیت بالاتری خواهند داشت.

صفاری‌نیا تصریح کرد: قبل از این، سرمایه‌گذاری فقط در حوزه دلار، سکه و ساختمان‌سازی قابل تصور بود، اما در حال حاضر سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک ما به دنبال استعدادها هستند. این تغییر بینش، اتفاق بسیار بزرگی است.

بیش از دو هزار نفر از ۳۱ استان کشور در این طرح ثبت نام کردند

«احمد عسگری»، مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس در این مراسم اظهار داشت: اولین دوره طرح تیکاف سال ۹۵ و دومین دوره سال ۹۷ برگزار شد و خروجی‌های قابل‌قبولی نیز داشت.

او در ادامه در مورد تفاوت سومین دوره این طرح با دوره‌های قبلی تصریح کرد: سومین دوره طرح تیکاف تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل دارد. مهم‌ترین تغییر این است که دوره‌های قبل ویژه اعضای بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی شده بود، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور و با پیشنهاد پارک فناوری پردیس به معاونت علمی و فناوری، میزبان همه علاقه‌مندان بودیم..

عسگری ادامه داد: علاوه بر این شرایط به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا باعث شد تا با برقراری سومین دوره تیکاف به صورت مجازی، امکانی فراهم کنیم که علاقه‌مندان در دیگر استان‌ها نیز امکان شرکت در این طرح را داشته باشند.

وی افزود: ثبت‌نام سومین دوره طرح تیکاف از آذر ماه آغاز شد. در بازه مهلت ثبت‌نام، دو هزار و ۶۰۰ نفر از ۳۱ استان در طرح ثبت‌نام کردند. ۵۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک ارشد و دکتری، ۴۰ درصد دارای مدرک کارشناسی و ۱۰ درصد نیز دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم بودند.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس اظهار داشت: از دو هزار و ۶۰۰ نفری که در مرحله اول ثبت‌نام کردند، ۴۰۰ نفر برای شرکت در طرح برگزیده شدند. طی دو هفته آینده و برگزاری تعدادی از رویدادهای برنامه‌ریزی شده، ۱۵۰ نفر یا گروه انتخاب می‌شوند تا در دوره سه تا پنج ماهه تیکاف شرکت کنند.

عسگری توضیح داد: مسیری که برای دوره تیکاف درنظر گرفتیم، شامل سه مرحله است. مرحله اول که آزمون خودشناسی بود، برگزار شد. شناخت موضوعات حوزه کسب وکار و وضعیت بازار، موضوعاتی هستند که در مرحله دوم به آنها پرداخته خواهد شد. همچنین تعدادی نشست، تمرین، بازدید و غیره خواهیم داشت که شناخت افراد از تیم حاصل شود.

وی همچنین تاکید کرد: در پایان این دوره افراد باید بتوانند شناخت کاملی از تیم خود داشته باشند، ابعاد طرح کسب‌وکار خود را بشناسند، آن را تحلیل کرده و نسخه تجاری‌سازی محصول خود را تدوین کنند. مباحث تحلیل بازار، شناخت رقبا و ایجاد شناخت نسبت به نهادهای ارائه‌دهنده خدمات، مرحله سوم را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 469654

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح تیکاف پارک فناوری پردیس طرح های فناورانه کسب و کار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارک فناوری پردیس ثبت نام کردند سرمایه گذاری صفاری نیا برگزار شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس گفت: نمایشگاه اینوتکس در سال گذشته شاهد حضور بیش از ۱۰۰هزار بازدیدنوآوریکننده بوده است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سال گذشته از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی افزود: توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها، شرکت‌ها و نیز معرفی فرصت‌های نوین سرمایه گذاری، شبکه سازی و تولید محتوای ناب آموزشی؛ از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

صفاری‌نیا با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ سخنران در ۴ رویداد کنفرانسی نمایشگاه اینوتکس وتشریح سایر برنامه‌ها و رویداد‌های این نمایشگاه پرداخت و افزود: امسال میزبان رویداد جایزه بین‌المللی فارس Fares awards در حوزه تبلیغات هستیم که میهمانان عالی‌رتبه‌ای را از کشور‌های مختلف در خود جای داده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با تشریح بخش‌های مختلف نمایشگاه به برگزاری اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور به نام مانوین در کنار نمایشگاه اینوتکس اشاره کرد و افزود: با هدف توجه به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز، اولین دوره رویداد مانوین همزمان با نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌گردد. هدف از این رویداد معرفی فرصت‌های بکر حوزه فرهنگی و خلاق کشور است.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس نمایشگاه اینوتکس امسال توجه ویژه‌ای به فناوری‌های تحول‌ساز دارد و در سیزدهمین دوره آن طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شاهد رونمایی از ده‌ها محصولی خواهیم بود که برای اولین بار در کشور رونمایی خواهند شد و در ادامه در دسترس صنایع و مردم قرار می‌گیرند.

صفاری‌نیا تصریح کرد: رویداد استیج به عنوان یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ شاهد حضور بیش از ۹۰ سخنران مطرح از بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و دولتی است. استیج اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی برگزار می‌شود.

وی افزود: در رویداد ایستگاه آینده نیز با حضور ۱۰۰ تن از فعالان حوزه نوآوری به آینده بازار‌ها و صنعت‌هایی، چون لندتک، لجستیک، هوش مصنوعی، خرده‌فروشی و بلاکچین پرداخته و نقش متغیرهایی، چون نسل زد و برند کارفرمایی در این آینده بررسی می‌شود.

صفاری‌نیا اینوتکس را یک نمایشگاه متفاوت معرفی کرد و گفت: اینوتکس به دنبال نمایشی متفاوت و امیدوار کننده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های تیم‌های جوان، نوآور و آینده‌ساز در کشور و جهان است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمایشگاه اینوتکس با بیش از ۲۰ رویداد جانبی در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و نوآور در ‍پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها