Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت استان در عرصه تولید و صادرات خرما گفت: در این راستا اسفندماه امسال سومین جشنواره خرما و صنایع وابسته همزمان با هفته بوشهر برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید زرین‌فر ظهر امروز در نشست بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی دولتی مرتبط با تولید و صنایع فرآوری خرما جایگاه استان  را در عرصه تولید این محصول را برشمرد و اظهار داشت: سالانه  از 6 میلیون اصله نخل استان بوشهر افزون بر 165 هزار تن محصول خرما تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، جایگاه استان بوشهر در عرصه تولید و صادرات خرما را مهم دانست و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و سردخانه‌ در باغات خرما در اولویت قرار داشته که در 3 سال گذشته این مهم توسعه یافته است.

جشنواره و نمایشگاه ملی خرما در بوشهر گشایش یافت + فیلم جشنواره و نمایشگاه ملی خرما و صنایع وابسته در بوشهر برگزار می‌شود گشایش نمایشگاه و جشنواره ملی خرما در بوشهر به روایت تصویر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری موفق جشنوار خرما در سال‌های گذشته در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری موفق جشنواره اول و دوم خرما در استان بوشهر و تاثیر مثبت این رویداد بر توسعه صنعت خرما در سال‌های گذشته تلاش می‌شود سومین جشنواره خرما  و صنایع وابسته همزمان با هفته بوشهر در اسفند ماه برگزار شود.

زرین‌فر افزود: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، ضمن رعایت پروتکل بهداشتی مرتبط با این ویروس، تلاش می‌شود که از امکانات فناوری اطلاعات و فضای مجازی و غیرحضوری حداکثری بهره‌برداری در برگزاری سومین جشنواره خرما  و صنایع وابسته شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع وابسته جشنواره خرما استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: اصلاح و نوسازی باغات در راستای ارتقای بهره‌وری به منظور افزایش کمی و کیفی تولید در سطح کشور صورت می‌گیرد.
وی ساماندهی تولید نهال به عنوان اصلی‌ترین نهاده زیربخش باغبانی، احداث خزانه پاجوش در استان‌های خرماخیز، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها و حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود، احداث باغ مادری کیوی، مرکبات و خرما، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها، حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود و شناسنامه‌دار کردن باغات را از مهمترین اقدامات این دفتر عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در مورد شناسنامه‌دار کردن باغات اظهار داشت: در سال گذشته باغات کیوی در سطح هزار و ۸۵۰ هکتار، مرکبات ۱۵ هزار و ۶۵۰ هکتار، انار ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، خرما ۴ هزار و ۷۰۵ هکتار و انجیر ۵ هزار و ۱۵۰ هکتار شناسنامه‌دار شدند.

او افزود: احداث باغات الگویی، مدرن و مکانیزه برای محصولات کیوی، خرما، مرکبات و موز با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ است.

جلیلی‌مقدم با بیان این که موضوع کشاورزی قراردادی برای محصولات گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نیز پیگیری اجرایی شده است، ابراز داشت: کشاورزی قراردادی تاثیر بسزایی در مهار تورم دارد.

وی احداث باغ‌های متراکم آزمایشی موز در سیستان و بلوچستان با ارقام جدید و تجاری، احداث نخلستان‌های مدرن و مکانیزه ارقام تجاری در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، برنامه‌ریزی برای توسعه کشت محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده و همچنین اشتغالزایی در سواحل مکران و استان‌های مستعد کشت میوه‌های گرمسیری را از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان
  • اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود