Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: حمایت و همکاری معین‌های اقتصادی منجر به توسعه صنعت گردشگری استان کرمان می شود.

"فریدون فعالی" در نشست با مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان بر همکاری دوجانبه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان و زیسکو(فولاد زرند ایرانیان) تاکید کرد و گفت: این اداره کل به دنبال انعقاد قراردادهایی برای توسعه اهداف مشترک با دستگاه‌های مرتبط و بنگاه‌های اقتصادی است و آمادگی هر گونه همکاری و تعامل با این مجموعه‌ی بزرگ را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: این استان دارای هفت اثر جهانی است که این شاخصه موجب حضور گردشگران ایرانی و خارجی در این استان شده است.

فعالی با بیان اینکه پس از گذر از دوران کرونا شاهد رونق دوباره گردشگری استان کرمان به ویژه شهرستان زرند خواهیم بود، بیان کرد: شهرستان زرند که به عنوان شهر ۱۰۰۱جاذبه و به شهر جشنواره‌های ایران معروف است می تواند شرایط خوبی برای حضور گردشگران فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در بحث ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان انجام شده است، گفت: تاکنون ۲۵واحد بوم‌گردی و چندین مجتمع گردشگری راه اندازی شده و هتل زرند نیز توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

فعالی بیان کرد: این اداره کل آمادگی لازم برای واگذاری برخی از بناهای تاریخی به بخش خصوصی و معین های اقتصادی این استان را دارد و در این زمینه فراخوان‌های متعددی نیز منتشر شده کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه طی چند سال اخیر شرکت‌های صنعتی و معدنی در احیا بناهای تاریخی و کاربری بخشیدن به آنها نقش موثری ایفا کرده‌اند گفت: بدون شک حضور معین‌های اقتصادی در کنار مسئولان شهرستان‌ها می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری استان کرمان کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و رونق اقتصادی که این صنعت می‌تواند ایجاد کند، خاطرنشان کرد: معین‌های‌ اقتصادی می توانند در توانمندسازی صنعت گردشگری این استان نقش مهمی را ایفا کنند زیرا منابع‌ دولتی جوابگو نیازهای این صنعت برای رشد و پیشرفت نیست.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست "ماشالله سهراب‌نژاد" مدیر عامل فولاد زرند ایرانیان افزود: با توجه به اینکه این شرکت یک مجموعه‌ی صنعتی است ولی همواره مسئولیت‌های اجتماعی که بر عهده دارد را در اولویت کار قرار می‌دهد و از فعالیت های فرهنگی حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری شهرستان زرند از اصلی ترین برنامه های مد نظر شرکت فولاد زرند ایرانیان است و آمادگی لازم برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان را دارد.

سهراب‌نژاد با اشاره به حجم بالای سرمایه گزاری زیسکو در شهرستان زرند گفت: بیش از ۵۰درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط این شرکت در شهرستان زرند بوده که این سرمایه‌گذاری‌ها زمینه اشتغال و رونق اقتصادی این شهرستان را فراهم آورده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تیمی برای شناسایی و بررسی‌های ظرفیت‌های مختلف این شهرستان مشخص شده است تا در سایه‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها شاهد شکوفا شدن این ظرفیت‌ها نیز باشیم.

سهراب نژاد افزود: درسال گذشته ۱۸ طرح کارشناسی شده که توجیه اقتصادی نیز دارند شناسایی و به استاندار وقت و مدیر عامل شرکت"میدکو"  پیشنهاد شد که امیدواریم برای اجرایی شدن این پروژه‌ها همکاری و مشارکت سایر بنگاه‌های اقتصادی استان را داشته باشیم زیرا شرکت فولاد زرند ایرانیان به صورت مستقیم نمی تواند در این طرح‌ها شرکت کند.

 وی بابیان اینکه هدف ما ایجاد فرصت و ظرفیت برای به ثمر رساندن پروژه‌های مشترک در سطح شهرستان زرند است، گفت: در حال حاضر باتوجه به تحریم‌های انجام شده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیدواریم با همت تمام عوامل تاثیرگذار در ساختار زیسکو در زمینه تولید و عرضه‌ی محصولات تولید شده موفق تر از گذشته عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست طرفین بر انعقاد تفاهم نامه‌ی همکاری بین این دو بخش در آینده ای نزدیک تاکید کردند که حمایت از تولید گلیم مخصوص شعبجره، راه اندازی تورهای گردشگری ویژه‌ی کارکنان و خانواده‌ی بزرگ زیسکو، همکاری در مرمت و بازسازی یکی از آثار تاریخی و همچنین حمایت از حوزه صنایع‌دستی شهرستان زرند از جمله فعالیت‌هایی هستند که در این تفاهم نامه گنجانده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فولاد زرند ایرانیان معین های اقتصادی کل میراث فرهنگی صنعت گردشگری شهرستان زرند استان کرمان صنایع دستی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد