Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:32:17 GMT

خط کشی راه‌های شریانی استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۹۸۸

خط کشی راه‌های شریانی استان کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احسان عراقی زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: به منظور افزایش ایمنی محور‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه و راهنمایی رانندگان بخصوص در شب هنگام با دید محدود، بارندگی، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محور‌های این استان در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به همین منظور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان طی امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از محور‌های شریانی اصلی، فرعی و روستایی را با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خط کشی شده است.

عراقی زاده اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون اجرای عملیات خط کشی در محور‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، شیراز، سیرجان، بندرعباس، انار، یزد، کرمان، بم، کرمان، زرند، راور، مشهد، سیرجان، بافت، سیرجان، شهربابک، فهرج به زاهدان، زرند، سیریز، کرمان، بهرامجرد، جاده کوهپایه، کمربندی جنوبی، کمربندی امام رضا(ع) استان کرمان به اجرا درآمده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: علائم و تابلو‌های ترافیکی به منظور کنترل و هدایت ترافیک و افزایش ایمنی محور‌های مواصلاتی بکار می‌رود که یکی از انواع علائم مورداستفاده در راهها، خط کشی مسیر راه است.

عراقی زاده طول کل انواع راه‌های استان کرمان را ۱۸ هزار و ۲۰۶ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این مجموع ۹ هزار و ۲۶۸ کیلومتر راه‌های آسفالته، ۸ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه‌های خاکی، ۲ هزار و ۸۲۳ کیلومتر راه‌های شریانی، یکهزار و ۷۲۳ کیلومتر بزرگراه و ۵۶ کیلومتر آزادراه است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل خط کشی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد

 فرزاد حسنی گفت: محور دهگلان_ موچش یکی از محور‌های حادثه خیز است که سالانه شاهد تصادفات و تلفات زیادی در این مسیر هستیم و به منظور ایمن سازی، پروژه تعریض این مسیر از سال گذشته کلید خورد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه کلنگ زنی اجرای پروژه آبان ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، افزود: به دلیل شرایط جوی در زمستان، بخشی از کار انجام و اجرای بقیه کار به فصل کاری ۱۴۰۳ موکول شد.

وی ادامه داد: پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد_ موچش در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل صمت کردستان در ۵ فاز تعریف شده که عملیات اجرایی فاز اول آن به طول۵.۶ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده است.

حسنی با بیان اینکه برای اجرای فاز اول این پروژه ۶٠ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است، افزود: با اجرای این پروژه ۶.۵ متر به عرض محور اضافه می‌شود و مشخصات محور از راه فرعی به راه اصلی عریض ارتقاء می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان خاطر نشان کرد: براساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار این پروژه، فاز اول آن آبان ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد