Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون گردشگری در نامه‌ای به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که پیرو بخشنامه و ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌های عامل، مهلت پرداخت تسهیلات به فعالان گردشگری تا پایان بهمن‌ماه ۹۹ تمدید شد.

بانک مرکزی ۱۷ دی‌ماه ۹۹ در بخشنامه‌ای به بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، تجارت، رفاه کارگردان، پارسیان، اقتصاد نوین، خاورمیانه، سامان، پاسارگاد، کارآغرین، آینده، شهر، سینا، گردشگری و موسسه اعتباری غیربانکی ملل، اعلام کرده بود: پیرو ابلاغ مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص تسهیلات کسب و کارهای آسیب‌دیده در حوزه گردشگری و ودیعه اجاره مسکن از مصوبات پنجاه و یکمین جلسه این ستاد مورخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹، مهلت پرداخت تسهیلات فعالان حوزه گردشگری و سقف مهلت زمانی پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه گردشگری، موضوع بند (۶) مصوبه جلسه (۲۹)مورخ ۱۲ مهرماه ۹۹ تا پایان بهمن‌ماه امسال تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد کرونا در مهرماه مصوب کرد به تمام کسب و کارهای گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره تسهیلاتی از ۱۶ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود شش ماه اختصاص یابد.

مبلغ این وام به تفکیک برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان، موسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل تطبیق ۱۶ میلیون تومان، اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون، و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمانپذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی براساس نوع و درجه واحد بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانند دریافت کنند.

با وجود این بخشنامه بانک مرکزی، بسیاری از فعالان گردشگری از همکاری نکردن بانک‌ها در امهال اقساط و حتی پرداخت این تسهیلات، به بهانه ابلاغ نشدن آن به استان‌ها خبر می‌دهند.

پربیننده ترین هجوم مسافران به سواحل بندرعباس +عکس هزینه رستوران‌گردی در شهرها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام وام کرونا میلیون تومان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد