Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید موافق قدیری در برنامه پایش با اشاره به دخالت‌های اشتباه دولت در بازار رقابتی محصولات پروتئینی گفت: کشور ما از نظر تولید سرانه محصولات پروتئینی جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد اما دخالت‌های گاه بی‌گاه دولت در زمینه اقتصاد دامداری، تنش را در بازار محصولات پروتئینی بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود عرضه و واحدهای عرضه رقابتی بالا، دلیل برای دخالت دولت در این بازار نیست اما متأسفانه دخالت دولت در بازار بسیار بالاست. همچنین کشور در دوران تحریم است و بنابراین این دلایل سبب شده تنش‌های بازار زیاد باشد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در رابطه با اشتباه بزرگ ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی پر چالش تر ین و مهم‌ترین تصمیم اشتباه دولت بوده است. از زمان اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی، پیش‌بینی می‌شد که بازارهای هدف این ارز، برای سوداگران جذابیت داشته باشند. از واردات نهاده‌های دامی تا انتهای زنجیره تولید، صنعت تولید دچار چالش شد. با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت به دنبال سرکوب قیمتی و دخالت در بازار بود، نتیجه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای هر بازار رقابتی، مخرب و نابودکننده است.

وی در ادامه با اشاره به عدم کنترل و مدیریت بازار توسط دولت به خاطر سیاست اشتباه ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: از زمان اعطای ارز ۴۲۰۰ به محصولات پروتئینی، نه تنها بازار از کنترل دولت خارج شد، نرخ‌های چندگانه این محصولات نیز در بازار مشاهده شد. عملاً این ارز، نه تنها دولت را به اهدافش نرساند، تنها عده‌ای خاص را منتفع کرد. مصرف‌کنندگان عمدتاً نتوانستند از محصولات با قیمت مصوب استفاده کنند، تولیدکننده نیز نتوانست نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی پیدا کند.

مجید موافق قدیری با اشاره به اینکه بازار راه خودش را می‌رود و به قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی توجهی نمی‌کند افزود: قیمت بازار، با قیمت مصوب دولت متفاوت است، وقتی قیمت ارز در بازار آزاد ۲۰ هزار تومان است، محصول در بازار رقابتی خود را با این عدد سازگار می‌کند؛ اینکه دولت انتظار دارد با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاهش قیمت محصول بپردازد، اشتباه محض است. بازار با عرضه و تقاضا جلو می‌رود. در انتها مصرف‌کننده با قیمت ارز آزاد محصول را خریداری خواهد کرد. ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مصرف‌کننده عملاً هیچ نتیجه‌ای را ندارد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در رابطه با عدم وجود شبکه توزیع مناسب کالا افزود: علاوه بر مشکلات ذکر شده، شبکه توزیع مناسب نیز در کشور وجود ندارد، تولیدکننده، مصرف‌کننده و حتی تاجر نیز به دلیل عدم وجود این شبکه توزیع مناسب، گله‌مند است، کشور در اینجا نیز کمیتش لنگ می‌زند. در شرایط فعلی البته همه تولیدکنندگان و بازرگانان کشور از جان و دل مایه می‌گذارند، اما باید این شبکه نیز اصلاح شود تا امکان سیاست‌گذاری در زنجیره تولید محصولات پروتئینی ایجاد شود.

موافق قدیری در پایان در رابطه با لزوم تغییر نگاه به بازار از طرف تولیدکنندگان و فروشندگان بزرگ اظهار داشت: نوع ارتباط تولیدکنندگان با فروشندگان و مصرف‌کنندگان در دنیا بسیار متفاوت‌تر از ایران است. در کشورهای مختلف، تولیدکنندگان ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان دارند. آن‌ها در فروشگاه‌های بزرگ مانند هایپرها، غرفه مستقیم دارند، همچنین نوع خوراک و جیره‌بندی محصولات پروتئینی نیز در بسته‌بندی اعلام می‌گردد. این تجربه باید در کشور پیاده شود؛ همچنین تولیدکننده نیز به خوبی می‌توانند محصولات را بفروشند و مشتریان خود را بشناسند.

کد خبر 5126705

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه پایش انجمن صنایع خوراک دام طیور و آبزیان ایران نهاده های دامی قیمت دلار ویروس کرونا بازار سهام شاخص کل بورس اقتصاد چین قطع برق قیمت نفت بورس تهران قیمت طلا تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران قیمت یورو محصولات پروتئینی ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_نسبت به روزهای گذشته نوسان چندانی ندارد، بیشتر خودروهای داخلی و مونتاژی تغییر قیمتی تجربه نمی‌کنند، اما در این میان برخی از محصولات بازار با افت‌وخیز ناچیز همراه شدند.

اطلس یکی از جدیدترین محصولات سایپا امروز سه میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G با سانروف خودروی رده بالای این شرکت نیز افت هفت میلیون تومانی را به ثبت رسانده و با ۷۵۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس معمولی یکی از محبوب‌ترین‌های بازار داخلی امروز رکورد افزایش قیمت را زد و ۲۸ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با ۶۹۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک V۴ یکی از سدان‌های لوکس ایران خودرو در بازار داخلی‌ها نیز امروز پنج میلیون تومان افت قیمت داشته و با یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۴۸ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۴ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۳۳ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۴۸ میلیون تومان، پژو پارس ۶۹۳ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۶۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک ۷۵۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۲۳ میلیون تومان، رانا پلاس ۶۳۵ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۰۷ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V۲ به قیمت ۹۸۲ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۷ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۷ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۳۹ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۶ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۸۷ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز نوسان زیادی دیده نمی‌شود.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار، تغییری ندارد و با همان نرخ ۹۵۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S۵ نیوفیس محصول محبوب کرمان موتور نیز امروز تغییر قیمتی نداشته و به قیمت یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ام‌وی‌ام X۵۵ Pro کراس‌اوور مونتاژی مدیران‌خودرو محصول پرحاشیه این روزهای بازار است که ۲۲ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

هونگچی H۵ محصول وارداتی و لوکس گروه بهمن به شمار می‌رود که امروز با افت ۹۵ میلیون تومانی، رکورد کاهش قیمت را در بازار نصیب خود کرد و به کانال پنج میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان رسید.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۸ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۴۲ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 750740

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت روز محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است