Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:41:43 GMT

اقدامات بهینه‌سازی مصرف آب در میامی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۵۶۸۱

اقدامات بهینه‌سازی مصرف آب در میامی اجرا شد

علی‌اصغر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، لایروبی قنوات و سیستم انتقال آب برخی از این اقدامات در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: درمجموع برای اجرای این اقدامات در سال گذشته ۹۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهینه‌سازی مصرف آب با اجرای سیستم آبیاری نوین (کم‌فشار و تحت‌فشار) به مساحت ۵۵۱.۵ هکتار انجام و برای اجرای این طرح ۷۸ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال صرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به اجرای طرح لایروبی و مرمت قنوات گفت: درمجموع تعداد ۱۴ رشته قنات با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال لایروبی و مرمت شد.

محمدی از اجرای طرح سیستم انتقال آب لوله با طول ۴ هزار و ۲۷۳ متر نیز خبر داد و گفت: شن‌ریزی جاده بین مزارع برای ۱۰ جاده و به طول ۶ کیلومتر به ارزش یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال اجرایی شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته، ۹۹۱ مترمربع ورق پلیمری استخر ذخیره آب در شهرستان میامی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: این اقدامات در راستای سیاست‌های کلی دولت در زمینه بهینه‌سازی و افزایش راندمان آب در بخش‌های مختلف کشاورزی انجام‌ شده است.

محمدی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز با هدف پیشبرد اهداف و ترغیب کشاورزان برای تجهیز مزارع خود به سیستم‌های نوین آبیاری تسهیلات در قالب یارانه بلاعوض دولتی اقدام کرده است.

وی با اشاره به مزایای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر و در سیستم سنتی راندمان آبیاری حداکثر ۵۵ درصد است که با تغییر روش آبیاری به سیستم بارانی این عدد به ۷۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت نیز کاهش چشمگیری داشته و با کوتاه کردن دور آبیاری راندمان تولید نیز دو برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب کشاورزی آبیاری جهاد علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی میامی سیستم های نوین آبیاری شهرستان میامی جهاد کشاورزی میلیون ریال اجرای سیستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی

ایسنا/قم مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: در صورتی که بتوانیم در مصرف گاز بخش عمومی، آموزشی و خانگی تنها ۲۰ درصد صرفه‌جویی کنیم؛ کشور از بحران ناترازی انرژی در ماه‌های سرد سال نجات پیدا خواهد کرد.

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم به مناسبت روز معلم با حضور در مدرسه حضرت مهدی(عج) قم از معلمان این مدرسه تقدیر کرد و با اشاره به جایگاه رفیع معلمی، اظهار کرد: معلمان با آموزش و پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ مصرف بهینه را در جامعه تثبیت می‌کنند.

وی با اشاره به صرفه‌جویی ۴۰ درصدی مدرسه حضرت مهدی(عج) در مصرف گاز طبیعی طی زمستان ۱۴۰۲، تصریح کرد: مدرسه حضرت مهدی(عج) رتبه اول صرفه‌جویی در میان مدارس استان را کسب کرده است و به همین خاطر مدیران شرکت گاز استان در هفته معلم در این مدرسه حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در پایان از معلمان و مربیان درخواست کرد تا با اشاعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی در میان نسل جدید در تحقق این امر مهم مسئولان کشور را یاری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟