Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:19:02 GMT

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در ماسال

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۵۸۳۸

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در ماسال

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، علیرغم اجرای طرح جامع محدودیت‌ها و طرح غربالگری شهید سلیمانی، شهرستان ماسال که در پیک اول و دوم کرونا جز شهرستان‌های سالم‌تر استان گیلان قرار داشت امروز حال‌وروز خوشی ندارد.

ماسال در صورتی در وضعیت نارنجی قرارگرفته که شهرهای اطرافش در وضعیت سفید هستند.

وحید پورحضرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد جهت پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: ۱۱ ماه است که کشور درگیر بیماری کرونا است و در طول این مدت دستورالعمل‌های بسیاری صادر و اجراشده که تعدادی از آن‌ها هنوز هم پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ماسال با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اداری شهرستان از روز اول برای مقابله با این بیماری پای‌کار آمدند و هرچه در توان داشتند به کار بستند، افزود: مقدار مثبت شدن نمونه‌های آزمایشگاهی نسبت مستقیم با تغییر وضعیت شهرستان‌ها دارد.

ماسال شهری با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت است که اکثراً در بخش شهری ساکن هستند. ولی بااین‌وجود برابر داده‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اکثر موارد مشکوک به کرونا در بخش روستایی قرار دارند.

پورحضرت آمار افراد مشکوک به کرونا را چیزی بیش از ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: قبل از اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی باید منتظر می‌ماندیم تا بیمار مبتلا به کرونا با پای خودش به یکی از مراکز درمانی بیاید اما با شروع این طرح گروه‌های پایشگر به درب منازل مردم مراجعه نموده و آنان را غربالگری می‌کنند.

در ماسال بیش از ۶۰ گروه ۳ نفره غربالگر از ۹ آذر شروع به پایش وضعیت سلامت مردم کردند.

فرماندار ماسال این جهاد بهداشتی را نمونه بارز مقاومت دانست و تصریح کرد: وقتی یک جامعه با پدیده‌ای این‌چنینی مواجه می‌شود باید روحیه مقاومت و مقابله را در مردم بالا ببرد، در ماسال بیش از ۴۰ مورد مشکوک کرونایی توسط بسیجیان طرح شهید سلیمانی شناسایی شدند که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماسال مورد آزمایش و مطالعه دقیق قرار گرفتند و ازاین‌بین ۲۴ مورد قطعی ابتلا به این بیماری شناسایی شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای ماسال علت وضعیت نارنجی این شهر را اجرای درست طرح غربالگری دانست و بیان کرد: اینکه امروز وضعیت ماسال نارنجی است یعنی ما توانسته‌ایم در غربالگری موفق باشیم یعنی تعداد بیشتری از مبتلایان به این بیماری منحوس را شناسایی کرده‌ایم و هرچه تعداد یافته‌های ما بیشتر باشد به طبع رنگ وضعیت شهرستان رو به قرمزتر شدن می‌رود.

البته نباید فراموش کرد طرح غربالگری شهید سلیمانی یک طرح درمانی نیست بلکه صرفاً به‌منظور شناسایی به‌موقع و زودهنگام بیمارها و افراد مشکوک به این بیماری است.

پورحضرت به حواشی به وجود آمده توسط رسانه‌های محلی این شهر اشاره کرد و افزود: اینکه بگوییم چون وضعیت شهرستان نارنجی است پس طرح غربالگری شکست‌خورده این حرف هم غیرمنصفانه است و هم بدون پایه و اساس علمی است، وقتی یک شهرستان در مورد شناسایی افراد مشکوک به کرونا خوب عمل می‌کند نباید که سرزنش شود.

وی با اذعان به اینکه هر طرحی که اجرا می‌شود صد درصد نواقصی دارد اما ما توانسته‌ایم در این طرح موفق عمل کنیم؛ افزود: علت اصلی رنگ نارنجی وضعیت ماسال شناسایی تعداد بیشتری از افراد مشکوک به کرونا است.

به گفته رئیس ستاد کرونا شهرستان ماسال با توجه به وضعیت نارنجی ماسال طرح جامع محدودیت‌ها همچنان در این شهرستان در حال اجرا بوده و ماسالی‌ها نمی‌توانند میزبان مسافران باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید غربالگری بیماری شناسایی افراد مشکوک مشکوک به کرونا طرح غربالگری شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند

به گزارش همشهری آنلاین ، محسن سلیمانی فرمانده انتطامی چالوس در جمع خبرنگاران در چالوس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در این عملیات اشیا تاریخی به تعداد ۳۰۸ قطعه، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

فرمانده انتظامی چالوس تصریح کرد: این اشیاء کشف شده توسط کارشناس میراث فرهنگی تایید شده اما هنوز قیمت گذاری نشده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

کد خبر 848154 منبع: تسنیم برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است