Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی بر اساس ضرورت ها و اولویت های استان تعیین شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات محدودی که در اختیار داریم، طرح های پژوهشی باید به گونه ای تعیین شوند که بیشترین سود و انتفاع را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح های پژوهشی باید مورد انتفاع ادارات، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و عموم مردم قرار گیرد و درحقیقت بهره برداران واقعی از آنها به نحو شایسته ای استفاده نمایند.
استاندار متذکر شد: یکی از مهمترین کارهایی که در شورای برنامه ریزی باید پیگیری شود، موضوع ارائه گزارش نتایج طرح های پژوهشی سال گذشته توسط مدیران است تا مشخص گردد، طرح های گذشته به چه میزان برای استان کارایی داشته اند.
ملانوری بر استفاده از پایان نامه های دانشجویی تأکید نمود و گفت: سالانه تعداد زیادی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، پایان نامه های متعددی را آماده می کنند که بخش عمده ای از آنها در کتابخانه ها خاک می خورد و بلااستفاده مانده است.
وی ادامه داد: اعتبارات پژوهشی استانداری و دستگاه های اجرایی می تواند با هماهنگی دانشگاه در این زمینه هزینه شود و به این ترتیب پایان نامه های دانشجویی در راستای اهداف استان تدوین می شوند و کاربردی تر خواهند بود.
استاندار تصریح نمود: مراکز تحقیقاتی مثل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز باید در بحث برنامه ریزی های خود، اهداف استان را مدنظر داشته باشند.
ملانوری با تأکید بر این که به هیچ وجه نباید جزیره ای عمل کنیم، گفت: دانشگاه، صنعت، معدن، کشاورزی و ...باید هم افزایی داشته باشند تا اقدامات و عملکردشان، نتایج بهتری به همراه داشته باشد.
وی افزود: تعامل و هم افزایی دستگاه ها در طرح های پژوهشی، معنا و مفهوم پیدا می کند و نتیجه این می شود که مثلاً در طراحی یک مزرعه زعفران یا یک باغ می توان به گونه ای اقدام کرد که از آن به عنوان یک حوزه گردشگری نیز استفاده برد و درآمدزایی داشت.
استاندار با تأکید بر این که برنامه های توسعه ای استان باید شتاب بگیرد، متذکر شد: اقدامات قابل تحسینی در دستگاه های اجرایی در حال اجراست اما هنوز بخش خصوصی، آن طور که باید در کنار ما قرار نگرفته و نتوانسته ایم از ظرفیت مردم استان به خوبی استفاده کنیم.
ملانوری از مدیران خواست برای موضوع پای کار آوردن مردم و ترغیب آنها به سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای استان راهکارهایی ارائه نمایند.
وی تأکید کرد: هدف از این کار، درآمدزایی مردم و توانمندسازی آنهاست.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع نقش رسانه ها در جامعه اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها باید مشترک روزنامه های استان شده و روزانه ۱۰ نسخه از نشریات استان را خریداری کنند.
ملانوری با تأکید بر این که این کا باعث تقویت مالی و انگیزه ای رسانه ها می شود، متذکر شد: گاه مطالبی در روزنامه ها منتشر می شود که مطالبات مردم است اما مدیران به آنها پاسخ نمی دهند، این اشتراک روزنامه ها سبب می شود، همه دستگاه ها خود را مکلف به پاسخگویی کنند و از محتوای رسانه ها مطلع گردند.
وی اظهار داشت: دستگاه ها می بایست با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات به جهت توزیع مناسب، عملکرد سالانه خود را تا پایان سال در روزنامه ها منتشر کنند، با این اقدام، مردم در جریان اقدامات مدیران قرار گیرند و این اقدام باعث تقویت مدیران می شود.
استاندار تأکید نمود: رسانه ها، مدیران را به مردم وصل می کنند.
ملانوری، مهمترین بازتاب ارائه عملکردها را آگاهی بیشتر مردم عنوان کرد و متذکر شد: چنانچه مردم همراهی نکنند و پای کار نباشند، هیچ کدام از طرح ها و برنامه های ما اصلاً کارایی نخواهد داشت.
وی در ادامه از اقدامات دستگاه ها در بحث پوشش ارتباطی استان گفت و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های فراوانی که در بحث پوشش دیجیتال و اینترنت صورت گرفته اما هنوز در بخش هایی از استان، گلایه های دانش آموزان و والدین را از عدم بهره مندی از کلاس های مجازی داریم که این موضوع، اصلاً زیبنده استان نیست.
به گفته وی؛ استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه، صدا و سیما و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید طی جلسه مشترکی این موضوع را آسیب شناسی کنند و راهکارهایی ارائه نمایند تا این مشکل برطرف شود تا بچه ها از تحصیل بی بهره نماند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طرح پژوهشی دستگاه های اجرایی طرح های پژوهشی روزنامه ها دستگاه ها رسانه ها متذکر شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها

استاندار لرستان گفت: کارکنان شهرداری مامور در سایر دستگاه ها باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به دستگاه محل خدمت خود شهرداری بازگردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در جلسه با شوراهای اسلامی و شهرداران استان اظهار داشت: تورم نیروی انسانی یکی از مهمترین معضلات شهرداری‌هاست و باید نیروهایی که توسط شهرداری ها جذب سایر ادارات شده  و مامور هستند باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به بدنه شهرداری برگردند.

وی با بیان اینکه شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند افزود: هرجا از حضور و مشارکت مردم در امور اقتصادی، عمرانی و تولیدی غفلت شد به شکست منتهی شد.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، گفت: تمامی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.

شفقت تاکید کرد: در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.

وی همچنین درباره نقش شهرداری‌ها در گردش اقتصادی داخل استان گفت: با توجه به ازدیاد پروژه‌های خرد در شهرداری‌ها جهت گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه  شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند، عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق سرچشمه  ایجاد سیل باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم‌آباد و پلدختر که رودخانه‌ها از میان شهر عبور می‌کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.

وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی به جهت تدوین قوانین محرومیت‌زدایی در این شهرها گفت: نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون‌های لازم قوانینی را در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی از این شهرها تدوین کنند.

در این جلسه شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان مشکلات و نقطه نظرات خود را در برنامه های پیشرو تشریح کردند.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد