Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: با دمیدن خورشید در روز بیست و یکم ژانویه روزگار دونالد ترامپ هم به پایان می رسد و مردم آمریکا روزگار جدیدی را آغاز می کنند؛ روزگاری که برای آنها تفاوت های زیادی با ژانویه ۲۰۱۶ دارد و دیگر در چشم جهانیان ایالات متحده آن کشوری که چهار سال قبل بود نخواهد بود و باید در جایگاهی بسیار پائین تر از سال های نه چندان دور روزگار خود را سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیستم ژانویه در ایالات متحده حیات سیاسی فردی به پایان می رسد که در مدت چهار سال حضور در کرسی ریاست جمهوری آمریکا نه تنها این کشور بلکه کل جهان را نیز به سمت یک هرج و مرج اساسی پیش برد و موجب شد پوشش بی عیب و نقصی که در طول سالیان گذشته سیاستگذاران و دست های پشت پرده در ایالات متحده برای این کشور بوجود آورده بودند از بین برود و چهره واقعی آن بر جهانیان نمایان شود.

شاید اگر فردی همچون ترامپ در آمریکا به ریاست جمهوری نمی رسید هیچگاه این فرصت برای عده ای پیش نمی آمد که با خصوصیات اصلی ایالات متحده آشنا شده و پی به ماهیت اصلی آن ببرند.

شاید اگر فردی همچون ترامپ در آمریکا به ریاست جمهوری نمی رسید هیچگاه این فرصت برای عده ای پیش نمی آمد که با خصوصیات اصلی ایالات متحده آشنا شده و پی به ماهیت اصلی آن ببرند

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل آمریکا می توان این جمله را در مورد ترامپ به کار برد که «ما از شما تشکر می کنیم آقای ترامپ»؛ ما از شما تشکر می کنیم که با خروج از معاهدات بین المللی همچون توافق آب و هوایی پاریس باعث شدید تا همپیمانان آمریکا نیز به این نکته پی ببرند که اعتماد به قول و وعده واشنگتن می تواند افراد را به قعر چاهی ظلمانی بفرستد.

شما ثابت کردید موضوع حقوق بشر فقط و فقط اهرمی برای فشار بر کشورهایی است که با سیاست های واشنگتن همراه نیستند زیرا اگر کشوری با سیاست های آمریکا همراه باشد می تواند برای نزدیک به شش سال بدون هیچ ادله محکمه پسندی یک کشور دیگر را مورد شدیدترین حملات نظامی قرار داده و با محاصره آن موجب بروز قحطی و در ماندگی مردم شود، این موضوع نیز البته جای قدردانی از شما دارد.

ما از شما متشکریم که نشان دادید اگر کشوری با آمریکا قراردادهای سنگین نظامی داشته باشد و بی محابا پول های خود را در شرکت های آمریکایی هزینه کند می تواند جنایتی همچون قتل «جمال خاشقجی» را رقم بزند و هراسی از محکمه نداشته باشد.

همچنین می توان از شما تشکر کرد که با وادار کردن کشورهای ضعیف برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ثابت کردید آنچه صرفاً برای آمریکا مهم است امنیت این رژیم جعلی است و رنج و محنت مردم فلسطین به هیچ وجه برایش مهم نیست.

ترامپ ثابت کرد که روسای جمهور آمریکا نیز می توانند در قامت یک تروریست خطرناک ظاهر شده و بطور مستقیم دستور ترور مقامات بلندپایه کشورهای دیگر را صادر کنند

شما همچنین ثابت کردید که روسای جمهور آمریکا نیز می توانند در قامت یک تروریست خطرناک ظاهر شده و بطور مستقیم دستور ترور مقامات بلندپایه کشورهای دیگر را صادر کنند.

آقای ترامپ به اعتقاد کارشناسان باید از شما تشکر کرد که با اقدامات خود وضعیتی را در داخل آمریکا بوجود آوردید که بار دیگر توحش ایالات متحده بر جهانیان ثابت شد و مشخص گردید که سفید برتر پنداران آمریکایی هنوز در همان تفکر دوران برده داری به سر می برند و اگر وضعیت ایجاد کند همان رفتارهای چند دهه قبل را بروز می دهند.

شما ثابت کردید که ایدئولوژی ثابت برای آمریکا کسب ثروت و در تنگنا قراردادن کشورهای دیگر حتی کشورهای دوست برای رسیدن به اهداف مورد نظر واشنگتن است.

از شما متشکریم که برای اروپایی ها بیشتر این موضوع را نمایان کردید که رهبران آنها از خود هیچ اراده و استقلال رای نداشته و حیات و ممات آنها به نظر آمریکا بستگی دارد.

و در آخر باید از شما قدردان بود که با اقدامات خود وضعیتی را بوجود آوردید تا کسانی که آمریکا را به عنوان یک مدینه فاضله و یک آرمان شهر برای خود تجسم می کردند پی به این حقیقت ببرند که برای واشنگتن قول و وعده با کشورهای دیگر هیچ اهمیتی نداشته و در ایالات متحده فقط پول، دست های پشت پرده، لابی و توسل به خشونت یک فرد را به خواسته هایش می رساند و نه احترام به قانون.

کد خبر 5124065

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن دونالد ترامپ سوریه روسیه افغانستان ایران عربستان سعودی ویروس کرونا تونس لبنان ایالات متحده کشورهای دیگر شما تشکر ثابت کردید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فراتر از مرزهای انگلیس هواداران بسیار زیادی دارد. لیگی که بسیاری آن را بهترین لیگ جهان می‌دانند، همچنان مرزها را جابه‌جا می‌کند و افرادی هستند که می‌خواهند بهترین بازیکنان لیگ برتر را در خارج از انگلیس ببینند. خیلی دورتر از انگلیس، مثلا ایالات متحده آمریکا!

ان‌بی‌سی، شبکه تلویزیونی آمریکایی، قراردادی به ارزش 2.3 میلیارد یورو برای 6 سال به مدیران لیگ برتر انگلیس پیشنهاد داده تا رقابت‌های مهم لیگ برتر را در ورزشگاه‌های کشور آمریکا برگزار کنند.

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" گزارش داد که ان‌بی‌سی مایل است از محبوبیت بالای لیگ برتر انگلیس با برگزاری بخشی از مسابقات این لیگ در ایالات متحده آمریکا، استفاده کند.

ایده‌ای که سال‌ها پیش در لالیگا جنجال‌هایی را به راه انداخت، اکنون فوتبال انگلیس را تهدید می‌کند. این روزنامه در ادامه این گزارش نوشت: "لیگ برتر با درخواست‌های جدیدی برای برگزاری مسابقات در ایالات متحده مواجه است و ان‌بی‌سی تمایل دارد تا دو بازی از هر هفته لیگ برتر در آمریکا برگزار شود."

اگرچه ریچاردز مسترز، مدیرعامل لیگ برتر، قبله تایید کرد که آن‌ها به پیشنهادات جوش خواهند کرد اما همچنین مشخص کرده در حال حاضر چنین موضوعی مطرح نیست.

این خبر همانند اتفاقی که در اسپانیا رخ داد، واکنش هواداران انگلیسی را به احتمال انتقال مسابقات لیگ این کشور به آمریکا در پی داشت. طرفداران نسبت به آن گارد گرفته و خواستار جلوگیری از امضای چنین قراردادی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا