Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فرخنده گفت: پویایی تئاتر خراسان شمالی و توجه بیشتر مسئولان کشور به تئاتر استان از نقاط مثبت برگزاری جشنواره های ملی و کشوری به میزبانی استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فرخنده، دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه فراخوان جشنواره ملی تئاتر آیات در فروردین امسال منتشر شده، اظهار داشت: 76 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از داوری 23 اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد آثار راه یافته به مرحله دوم داوری را هشت اثر اعلام کرد و گفت: باتوجه به این که جشنواره به صورت زنده  برگزار نمی شود، براساس ضوابط و مقررات هفت اثر پذیرفته شد که این آثار از  شبکه های اجتماعی پخش و پس از داوری نتایج در روز جمعه، سوم بهمن در آیین اختتامیه این جشنواره اعلام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی از سال 86  به عنوان یکی از استان های مطرح در برگزاری جشنواره به ویژه تئاتر دینی مطرح بوده و هشت دوره جشنواره تئاتر رضوی را برگزار کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیاست بر این اساس است که  جشنواره به صورت چرخشی در استان ها برگزار شود، گفت: همچنین برای این که برنامه ها و فعالیت های نمایشی به دست فراموشی سپرده نشود، با همکاری معاونت قرآن و عترت و امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر آیات  شده است تا علاوه بر تقویت گذشته تئاتر خراسان شمالی، راهی که هنرمندان استان و کشور طی کردند، تداوم پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پویایی تئاتر استان و توجه بیشتر مسئولان کشور به تئاتر استان را از نقاط مثبت برگزاری این جشنواره ها در استان خواند و ادامه داد: ساخت پلاتوی شمس از برکات برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان بوده است که با استقبال خوب مردم از هنر نمایش سبب شد مصوبه ای ایجاد  و این  سالن  تخصصی ساخته شود.

وی با بیان این که جشنواره تئاتر آیات که به میزبانی خراسان شمالی در حال برگزاری است، مورد توجه شخصیت های ملی هنرهای نمایشی قرار گرفته، تصریح کرد: تاکنون 15 نفر از شخصیت های ملی اعم از مسئولان و هنرمندان شاخص عرصه تئاتر  نظر مساعد خود را در خصوص برپایی جشنواره ارائه کرده اند.

 فرخنده با بیان اینکه این جشنواره به لحاظ موضوع  نیز مورد توجه مسئولان کشوری قرار گرفته، افزود: با توجه به این که در بحران معنویت هستیم، این جشنواره ها یک ضرورت محسوب می شوند و بر همین اساس هنرمندان نیز سعی می کنند با خلق آثار هنری به نیازهای بشر پاسخ دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری جشنواره جشنواره تئاتر خراسان شمالی جشنواره ها تئاتر آیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد باقر قاصری در همایش آداب و اسرار حج که با حضور زائران در مصلی امام خمینی بجنورد برگزارشد؛ گفت: امسال هزار و ۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان (دو کاروان اهل سنت و هفت کاروان شیعه) برای انجام اعمال حج ابراهیمی از اواخر اردیبهشت ماه راهی سرزمین وحی می‌شود.
وی از آمادگی حج و زیارت و تهیه اقلام تدارک برای اعزام زائران به مکه خبردادو گفت: همه آموزش‌های لازم به زائران داده شده و همچنین تا چند روز آینده رواید آنان برای عظیمت به سرزمین وحی صادر می‌شود.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد هم در این همایش خطاب به زائران گفت: شما زائران حج تمتع در یک مجمع بین المللی شرکت می‌کنید که از همه کشور ها‌ی مسلمان در این اجتماع عظیم حضور دارند وزائران ایرانی، نماینده ایران، شهداو شیعیان هستند، بنا براین تکلیف شما سنگین است و باید ادب و اخلاق ایرانی اسلامی را با خود ببرید.
حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه با بیان اینکه زیارت خانه خدا را بسیار ارزشمند و باعث آمرزش گناهان دانست و به زائران توصیه کرد: کمتر در کوچه بازار حضور داشته باشند و وقت خود را به عبادت و دعا و زیارت خانه خدا بگذرانند.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت