Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقهی زاده ترویج شخصیت های بزرگ را ترویج و توسعه بزرگی و فضیلت دانست و گفت: برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی اقدامی ارزشمند و بسیار شایسته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عبدالهادی فقهی زاده» در نشستی با اعضای ستاد این کنگره در سمنان افزود: آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی از قله های بسیار بزرگ مراجع دینی در دوره معاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام خاطرنشان کرد: تجلیل از این شخصیت ها، تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از فضایل، مکارم اخلاق، تجلیل از دین و علمای مکتب اهل بیت (ع) است.

 

فقهی زاده متذکر شد: برگزاری این کنگره ها موجب تقویت هویت ملی و دینی و نیز ایجاد اعتماد به نفس در جامعه می شود و جوانان و نوجوانان را با این قله های رفیع دینی و علمی آشنا می سازد.

 

وی با اشاره به تقبل معاونت قرآن و عترت در تالیف و ارائه کتابی در خصوص این کنگره گفت: معاونت قرآن و عترت در خصوص ابعاد قرآنی این شخصیت دینی آماده همکاری و چاپ کتابی است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های تولید محتوا در این کنگره و چاپ و تالیف کتاب پیشنهاد کرد: برای معرفی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی به نسل جوان و نوجوان تالیف کتاب به زبان کودگانه نیز می تواند ابعاد این شخصیت دینی را برای نسل جدید انقلاب تبیین کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به فقدان این مرجع تقلید عالیقدر، عدم شناخت کافی از ایشان را برای نسل های بعد از انقلاب را یادآور شد و گفت: چنین شخصیت های دینی باید برای نسل جوان و نوجوان معرفی تا از ابعاد علمی و فقهی ایشان بهره مند شوند.

 

فرشید فلاح رویکرد این کنگره را توجه به تولیدات فرهنگی و هنری را از رویکردهای اصلی این کنگره بیان کرد و گفت: آیت الله العظمی حسینی شاهرودی از بزرگترین شخصیت های فرهنگی و فقهی استان سمنان است.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: علمای دین سمنان آیت الله العظمی حسینی شاهرودی فرهنگ و ارشاد قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد