Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که دمشق در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان، اقدامات خصمانه آمریکا در منطقه «الجزیره» (شمال شرق) سوریه را بشدت محکوم کرده است.

طبق گزارش سانا، در این پیام آمده است:‌ «جمهوری عربی سوریه اقدامات خصمانه و تقریبا روزانه نیروهای آمریکا در مناطق اشغالی "الجزیره" سوریه را به شدت محکوم می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیام آمده است که طی سال‌های گذشته، اشغالگران آمریکایی اقدام به سرقت منابع سوریه، محصولات کشاورزی و نفت منطقه الجزیره کرده‌اند و مقدار زیادی تسلیحات نظامی پیشرفته، تجهیزات لجستیکی و ماشین آلات از راه گذرگاه غیرقانونی «الولید» از عراق به برخی پایگاه‌های نظامی غیرقانونی خود در اطراف منطقه «الیعربیه» در استان الحسکه منتقل کرده‌اند که تمام این تحرکات به صورت روزانه صورت می‌گرفته آن با بی‌توجهی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد که همواره بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تأکید دارد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه توضیح داد که این تحرکات و اقدامات خصمانه‌ نیروهای اشغالگر آمریکا در زمانی صورت گرفته است که دوره دولت فریبکار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به سر آمده است؛ دولتی که کوشید تا ثبات و امنیت منطقه را متزلزل کند و از طرفی، از جنبش‌های جدایی‌طلب حمایت و آنها را ترغیب کرد تا سوریه را تجزیه کنند و مانع دست‌یابی به راه حلی سیاسی برای بحران این کشور شوند.

در ادامه آمده است که دولت دونالد ترامپ به اشکال مختلف از تروریست‌ها حمایت کرد و باعث شد که تجاوز‌های مستمر علیه ارتش سوریه و هم‌پیمنان آن در شمال شرق سوریه و دیگر مناطق تسهیل شود آن هم در حالی که دولت این کشور به دروغ اعلام می‌کرد که با تروریسم مبارزه و از مردم سوریه حمایت می‌کند.

دمشق می‌افزاید که حقایقی که روی زمین جریان داشت، کاملا خلاف این موضوع را ثابت کرد زیرا دولت آمریکا بدون هیچگونه حد و مرزی از اشکال مختلف تروریسم افراطی در سوریه حمایت کرد و کوشید تا با ایجاد هرج و مرج بر سر راه هر گونه راه‌حل سیاسی در سوریه و در راستای خدمت به طرح صهیونیستی و تحمیل هژمونی خود علیه کشورهای منطقه، مانع ایجاد کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه به اظهارات دروغ مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا اشاره شده و در عین حال، تأکید شده است که این اظهارات دشمنی شدید واشنگتن علیه مردم سوریه را آشکار کرده است.

دمشق تأکید کرد: «جمهوری عربی سوریه تأکید می‌کند که اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکا تجاوزی آشکار علیه حاکمیت، یکپارچکی و تمامیت ارضی سوریه است و [از طرفی دیگر، این اقدامات] نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌‌های مربوط به سوریه شورای امنیت از جمله قطعنامه شماره ۲۲۵۴ به شمار می‌رود».

در ادامه آمده است:‌ «در نهایت، سوریه و با توجه به احترام این کشور به حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، خواستار متوقف شدن اقدامات خصمانه و بد آمریکاست و از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که تحرکات این کشور، تداوم اشغال اراضی سوریه، تحمیل تدابیر اقتصادی ظالمانه و یک‌جانبه با هدف به گرسنگی کشاندن مرد سوریه را محکوم کند».

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌الملل خواسته شده است که برای جلوگیری از قلدری‌، اقدامات متجاوزانه و همچنین پایان دادن به اشغال اراضی سوریه اقدامات لازم صورت گیرد.

دمشق در بخش پایانی این پیام بر عزم و صلابت بیشتر ارتش و مردم سوریه در خنثی کردن توطئه‌های جدید و پایان دادن به حضور آمریکا و دست‌نشانده‌های این کشور در خاک سوریه تأکید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت خارجه سوریه پیام سازمان ملل متحد آمریکا اقدامات خصمانه محکومیت اقدامات خصمانه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به واشنگتن درباره هرگونه حماقت علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که آمریکایی‌ها هیچ راه امنی در منطقه نخواهند داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی درباره هرگونه حماقت جدید از جانب آمریکا علیه یمن به واشنگتن هشدار داد.

العزی با انتشار توییتی اعلام کرد که یمن کاملا از اقدامات خصمانه‌ای که آمریکا در حال برنامه ریزی برای آن است آگاهی دارد و این کشور را مسئول عواقب هرگونه حماقت آن می‌داند.

این مقام یمنی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه جدید، هیچ راه امنی در منطقه نخواهد داشت و منافع آمریکا در منطقه هدفی اصلی برای همه آزادگان خواهد بود.

معاون وزیر خارجه دولت صنعا به واشنگتن اخطار داد که به تحرکات خصمانه خود ضد یمن پایان دهد؛ پیش از آن که این افکار شکست خورده، آمریکا را وارد جهنمی طولانی مدت کند.

این درحالی است که شب گذشته یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است. نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

همچنین بامداد امروز سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

به گفته یحیی سریع، «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم به این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از یک عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد