Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:45:20 GMT

۲۰ ژانویه، آغاز روزهای سخت بایدن

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۶۷۱۷

۲۰ ژانویه، آغاز روزهای سخت بایدن

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی وعده داد برای روح آمریکا بجنگد.

وی اکنون وظیفه سنگین ترمیم روح مایوس و ضربه دیده یک ملت را برعهده دارد.

کمتر رئیس جمهوری در آمریکا قدرت را در شرایطی این چنینی که این کشور با همه گیری کرونا، تهدید مستمر شورش مسلحانه و یک رئیس جمهوری سرکش سابق دست به گریبان است، برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بایدن دموکرات ریاست رای دهندگان دوقطبی شده را برعهده می گیرد، به طوری که هنوز میلیون ها نفر به ادعای تقلب انتخاباتی مطرح شده از سوی دونالد ترامپ اعتقاد دارند.

در چنین شرایطی، بایدن به شدت تحت فشار است تا تعهدات خود در زمینه به نتیجه رساندن سریع وحدت و شایستگی در کشور را به سرانجام رساند.

«جو تریپی» یک استراتژیست کهنه کار دموکرات گفت: بایدن باید در زمینه توزیع واکسن و حل این مشکل، متمرکز بماند. وی افزود: شکست و از دست دادن تمرکز، گزینه نیست.

بایدن خواستار اقدام سریع کنگره است. تیم وی معتقد است موثرترین راه برای پایین آوردن تب و تاب سیاسی، از طریق نتایج است نه لفاظی، به ویژه با تصویب بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری که بایدن به عنوان گام نخست در تثبیت اقتصاد، بازگشایی مدارس و سرعت دادن به روند واکسیناسیون سراسری پیشنهاد داده است.

برخلاف سایر روسای جمهوری تازه منتخب، بایدن جمعیتی برای حمایت از خود ندارد. در عوض وی در شرایطی که شهر واشنگتن به اردوگاهی مسلح شبیه است و با وجود خیابان های خالی از مردم به واسطه خطر ناآرامی داخلی و کووید–۱۹، سوگند یاد می کند.

«داگلاس برینکلی» مورخ ریاست جمهوری در دانشگاه آمریکایی رایس تحلیف بایدن را با تحلیف آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۱ مقایسه کرد، زمانی که ایالات متحده در آستانه جنگ داخلی بود و رئیس جمهوری جدید در معرض تهدید ترور شدن قرار داشت. وی گفت: بوی خشونت در هوا به مشام می رسد.

همچنین،   بایدن در شرایط مساعدتری در مقایسه با ترامپ وارد کاخ سفید می شود. طبق نظرسنجی رویترز/ایپسوس، میزان محبوبیت بایدن در حال حاضر ۵۳ درصد است در حالی که میزان محبوبیت ترامپ زمانی که به قدرت رسید، ۴۶ درصد بود.

به گفته «مو الیتی» مدیر اجرایی موسسه خدمات عمومی و سیاست دانشگاه جورج‌تاون، اخبار خوب برای بایدن این است که اکثریت مردم آمریکا از وی می خواهند روابطی سازنده با کنگره برقرار کند.

ترامپ که مهارت اندکی در حوزه سیاست داشت و با روند قانونگذاری آشنایی نداشت، اغلب از تعیین اولویت هایش در مذاکرات خودداری می کرد. وی تلاش می کرد قدرت دولت را برای دستیابی به اهداف سیاسی اش مهار کند.

اما بایدن ۳۵ سال عمرش را در منصب سناتوری از ایالت دلاور خدمت کرد، قبل از اینکه هشت سال در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا معاونت وی را برعهده داشته باشد.

با این حال، بایدن باید با وجود اکثریت محدود دموکراتیک در مجلس نمایندگان و سنا مبارزه کند، امری که فضای مانور وی را کم می کند.

در مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی رئیس این مجلس از طرف جمهوریخواهان تحت فشار قرار می گیرد تا بسته کمکی را تا حد امکان دور نگه دارد. اما هر اقدام جامعی برای تصویب در سنا به حمایت جمهوریخواهان نیاز دارد.

روابط بین بایدن و میچ مک‌کانل رهبر جمهوریخواهان سنا از همان ابتدای امر آزموده می شود. به گفته «داگ هی» مقام سابق کمیته ملی جمهوریخواه آمریکا، مک‌کانل برای کار با بایدن در زمینه ویروس کرونا، انگیزه دارد.

هی افزود: همه صنایع اعم از گردشگری، هواپیمایی و رستوران ها تعطیل است و این وضعیت برای عموم مردم ملموس است.

بایدن با داشتن اکثریت اندک دموکرات در کنگره، مجبور است با دقت عمل کند و یک هدف بسیار بزرگ برای بهره برداری در اختیار جمهوریخواهان قرار ندهد.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن کاخ سفید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن کاخ سفید اخبار کنکور رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین