Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@20:07:28 GMT

توصیه گورباچف به روسیه و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۷۰۱۶

توصیه گورباچف به روسیه و آمریکا

سیاستمدار کهنه‌کار روس به مسکو و واشنگتن توصیه کرد که با تمدید پیمان استارت-۳، زمان لازم برای دست‌یابی به توافقات جدیدی در عرصه کنترل تسلیحات، مطابق با تحولات جدید جهانی را بدست آورند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، "میخائیل گورباچف" رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «تاس»، از روسیه و آمریکا خواست تا تدوین توافقنامه جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات را آغاز کنند که در بر گیرنده تحولات جدید در این عرصه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام این مطلب، افزود: «طی ۲ الی ۳ سال می‌توان به توافقات گسترده‌تری دست یافت، برای اینکه تسلیحات نظامی جدیدی ظاهر شده و در واقع یک مسابقه تسلیحاتی تمام عیار در جریان است. کار به روی این سند جدید پس از تمدید پیمان استارت-۳ که مهلت اعتبار آن در اوایل ماه فوریه سال جاری (بهمن ماه) به پایان می‌رسد، ضروری است.»

به گفته وی، "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود از تمدید پیمان استارت حمایت کرده و در سال ۲۰۰۹ نیز در جریان مذاکرات در این زمینه در کاخ سفید، بر ضرورت خلع سلاح هسته‌ای تأکید داشت.

این سیاستمدار برجسته روس همچنین معتقد است که رهبران روسیه و آمریکا باید بطور سیستماتیک مشکلات منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دهند.

گورباچف توضیح داد: «اکنون لازم است تا بررسی مسائل و مشکلات منطقه‌ای بطور منظم و بطور سیستماتیک انجام شود. من فکر می‌کنم که می‌توان به توافقاتی درباره قوانین مشخص بازی دست یافت و سپس مشاهده کرد که این قواعد چگونه رعایت خواهند شد. اگر رعایت نمی‌شدند، باید بطور شفاف بررسی شود که مشکل چیست. در هر حال، اختلافات را باید از طریق روش‌های دیپلماتیک مدرن، حل و فصل کرد.»

نخستین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی همچنین ابراز عقیده کرد که ناآرامی‌ها در واشنگتن خطر بی‌ثباتی در ایالات متحده را بوجود آورده و مقامات این کشور باید به فکر یافتن دلایل و عواقب این بحران نباشند، نه اینکه به دیگران درس دموکراسی بدهند.

گورباچف، با اشاره به اینکه این یک بحث بسیار جدی در جامعه آمریکاست، گفت: «آنچه اخیراً در واشنگتن اتفاق افتاد، واقعاً تهدیدی برای دموکراسی و ثبات کشور آمریکا است. ولی لازم است که خود آمریکایی‌ها به علت و عواقب این بحران بپردازند و از آموزش دیگران دست بردارند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گورباچف پیمان استارت ۳ دموکراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد