Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ضرورت تقویت مراکز مشاوره دانشگاه‌ها گفت: بزودی سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان در وزارت علوم تصویب می‌شود و با ابلاغ آن شاهد تقویت و رشد مراکز مشاوره خواهیم بود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در مرسم افتتاحیه کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ در دانشگاه صنعتی شریف گفت: بیماری کرونا آثار روانی و اجتماعی مختلفی بر آموزش و پژوهش در دانشگاه و زندگی دانشجویی دارد و این کنگره با حضور متخصصان روان شناسی و جامعه شناسی به بررسی این تاثیرات و راهکار‌های مقابله با آن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پاندمی کرونا مانند هر بحران فراگیری، باعث ایجاد اضطراب و هراس در افراد می‌شود و برای کاهش آثار زیانبار آن نیازمند مداخله روان شناسان و مددکاران اجتماعی هستیم و در همین راستا مراکز مشاوره دانشگاه‌ها از نخستین روز‌های ورود ویروس کرونا به کشور تا امروز، مشغول فعالیت جدی آموزشی و مشاوره‌ای بوده اند.

 صدیقی گفت: پیامد‌های روحی و روانی کرونا بسیار گسترده و متنوع است و اضطراب ناشی از بیماری، خود بیمار انگاری افراد سالم، انواع وسواس و مشکلات قرنطینه از جمله آثار کووید ۱۹ هستند که این آثار، حمایت مشاوره‌ای از دانشجویان را ضروری می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ضرورت تقویت مراکز مشاوره دانشگاه‌ها گفت: بزودی سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان در وزارت علوم تصویب می‌شود و با ابلاغ آن شاهد تقویت و رشد مراکز مشاوره خواهیم بود.

وی با اشاره به دوری از محیط تحصیل و ضرورت آموزش غیر حضوری، اظهارامیدواری کرد با رفع این پاندمی، دانشجویان مجددا بتوانند در دانشگاه حضور یابند و از مزایای کامل زندگی دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در نیمسال پیش رو به دانشگاه‌ها توصیه شده است خدمات لازم را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارای رساله و پایان نامه فراهم کنند و واحد‌های درسی عملی نیز حتی المقدور ارائه شود.

وی گفت: تخمین زده می‌شود ۳/۵ درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شده اند، ولی آمار فوتی، خوشبختانه بسیار کم است و تلاش‌های مراکز بهداشت دانشگاه‌ها در غربالگری دانشجویان و نظارت بر بهداشت محیط در پیشگیری بسیار تعیین کننده بوده است.

صدیقی با اشاره به فعالیت مستمر مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در ارزیابی سلامت روانی دانشجویان و طرح‌های مهمی مانند کارنامه سلامت و سامانه ایمنی و سلامت گفت: برگزاری کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ در راستای همین رویکرد علمی صورت گرفت و نتایج آن برای وزارت علوم مهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان کووید 19 مراکز مشاوره رئیس سازمان امور دانشجویان مراکز مشاوره دانشگاه ها روانی و اجتماعی سلامت روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور