Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری میان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، با هدف تقویت تعامل و همکاری در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، با حضور آیت‌الله اعرافی رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور منعقد شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: به لطف خدا از نظر گسترش کمی و اعتلاء کیفی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه افتاده است و ثمره نگاه منظومه‌ای و برنامه‌ای مدیریت حوزه‌های علیمه، گسترش اثربخش در نقاط مختلف کشور و در حوزه بین‌المللی بوده و یکی از شخصیت‌هایی که در این ارتقاء نقش محوری داشته و باعث شده امیدهای زیادی برانگیخته شود، شخص آیت الله اعرافی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان رهنمودی از مقام معظم رهبری ادامه داد: نهاد پر برکت و رحمانی امامت جمعه، از برکات انقلاب اسلامی بوده و جایگاه شبکه نورانی امامت جمعه در نگاه مقام معظم رهبری، امتداد دستگاه رهبری در کشور است .

وی در رابطه با گام دوم انقلاب افزود: شورای سیاستگذاری، برنامه‌ها و طرح‌هایی را در خصوص گام دوم انقلاب، در فضای نماز جمعه طراحی کرده‌اند که لازم است در این مقطع، یک همکاری راهبردی میان این نهاد با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سطح بالاتری عملیاتی شود.

در ادامه جلسه، آیت‌الله اعرافی گفت: باید از این نهاد روحانیتی و انقلابی که بعد از انقلاب اسلامی اقدامات موثری را در جامعه انجام داده است تقدیر و تشکر کرد و امیدواریم در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نهاد امامت جمعه، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی و فکری کشور در مسیر رشد و ارتقاء قرار گیرند و بتوانند متناسب با گام دوم انقلاب گام بردارند.

رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: در این مسیر، هم‌افزایی، هم‌گرایی و تعامل نقش مهمی دارد که یکی از وجوه این هم‌گرایی و هم افزایی‌، تعامل میان نهاد امامت جمعه و حوزه علمیه است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه‌های علمیه طی سال‌های گذشته بیان کرد: مدیریت در این 4 سال تلاش کرد در گام نخست، مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، رویکردها و جهت‌گیری کلانی که از اندیشه امام برمی‌خیزد و رهبری مفسر و مبین آن است را دنبال کرده و به یک طراحی جامع و کلان برساند و حاصل این تلاش مستمر و 4ساله در بخش طراحی‌ها، منظومه‌ای است که شاید برای نخستین بار، مقام معظم رهبری عنوان کردند که مسیر همین است و این موضوع برای ما هم افتخار بزرگی است و هم مسئولیت سنگینی را برای حوزه به‌وجود می‌آورد.

رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور ، با اشاره به اولین برنامه 5ساله حوزه‌های علمیه کشور افزود: در گام دوم، برنامه 5ساله حوزه علمیه را داریم که آماده‌سازی آن 2 سال به‌طول انجامیده است و سال 1400 به صورت رسمی آغاز اولین برنامه 5 ساله حوزه علمیه خواهد بود. این برنامه 5 ساله، از تجاربی که در موسسه جامعه المصطفی، چند نهاد دیگر و تجارب خود حوزه علمیه جمع آوری شده به‌وجود آمده و شامل40مضمون اصلی و 900 شاخص، ردیف و برنامه است که ذیل آن ده‌ها طرح کلیدی و بنیادی وجود دارد.

گفتنی است این تفاهم نامه همکاری در ۶ ماده و ۲۶ بند ، تقویت همکاری ها در ۴ عرصه ؛ آموزشی، پژوهشی، و تبلیغی تنظیم شده و به امضا رسیده است. /ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرکز مدیریت حوزه های علمیه حوزه های علمیه کشور شورای سیاستگذاری حوزه علمیه امامت جمعه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه نظرهای خود در مقوله حجاب و عفاف پرداختند.

برنامه ریزی دشمنان در راستای مقابله با نظام اسلامی از مسیر گسترش بی حجابی، تاکید بر ایستادگی نیروی انتظامی در اجرای طرح نور، لزوم برخورد با خاطیان و حفظ شأن و جایگاه پلیس، ضرورت توجه به موضوع حجاب و عفاف در نظام تعلیم و تربیت کشور از جمله موارد مورد اشاره اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جلسه بود.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست